همشهری‌آنلاین: مدیر کل هماهنگی سازمان‌ها و مناطق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از متخصصان و کارشناسان حوزه فنی دعوت کرد تا در صورت تمایل طرح‌های خود را برای آزمایش روی پل گیشا حین باز کردن سازه‌های آن ارائه کنند.

پل گيشا

امیرعلی بزمونه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عملیات جمع‌آوری «پل گیشا» گفت: در دنیا هنگام تخریب سازه‌های بزرگ آزمایش‌های متعددی برای شناسایی «رفتار سازه تحت بارهای بهره‌برداری و لرزه‌ای» انام می‌شود. سازه‌ها در زمان تخریب، یک آزمایشگاه واقعی برای ارزیابی علمی هستند؛ در واقع بهترین زمان برای شناسایی رفتار سازه، زمان تخریب است.

او  با اشاره به این‌که با نهایی شدن طرح جمع‌آوری «پل گیشا» و از چهار ماه قبل با همکاری متخصصان و الگوبرداری از پل Z۲۴ سوئیس، سناریوهای مختلفی را برای باز کردن «پل گیشا» طراحی کرده‌ایم، اظهارکرد: در محل‌های مختلف در پل سنسورگذاری شده است تا محل ارتعاش و میزان آن سنجیده شود و طی مدت ۴۵ روز الی دو ماهه‌ای که قرار است متخصصان نسبت به باز کردن این پل اقدام کنند، این سنجش‌ها ثبت خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی سازمان‌ها و مناطق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: داده‌های رفتارسنجی پل گیشا حین باز شدن در فضای علمی منتشر خواهد شد تا متخصصان و کارشناسان بتوانند از این داده‌ها در طرح‌های علمی خود از این اطلاعات استفاده کنند. از محققان سراسر کشور دعوت به عمل می‌ شود در صورت تمایل طرح‌های خود را که در راستای آزمایش حین باز کردن پل است، به معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران ارسال کنند. ظرف یک هفته پس از بررسی، مجوزهای لازم برای آزمایش و مشارکت در تحقیقات برای آنها صادر می‌شود.

کد خبر 444926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha