جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی که انتظار می‌رفت تیم ملی والیبال ایران کار آسانی مقابل پرتغال در پیش داشته باشد، به یک پیروزی پر دردسر دست یافت.

پیروزی دشوار والیبال ایران با حمایت تماشاگران اردبیلی

مسابقه ایران و پرتغال از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (جمعه) در سالن حسین رضازاده اردبیل آغاز شد و با نتیجه سه بر یک به سود ایران به پایان رسید. ست اول این بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود پرتغال رقم خورد ولی ایران در سه ست بعدی با امتیازات ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید تا سه امتیاز دیگر به حساب خود واریز کند.

ایگور کولاکوویچ در این مسابقه تیم خود را با دو تغییر نسبت به بازی‌های قبلی به میدان فرستاد. سعید معروف، پوریا یلی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان اصلی ایران در این مسابقه بودند. سیدمحمد موسوی و امیر غفور به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نداشتند و جای خود را به مجرد و یلی دادند.

با این نتیجه ایران با ۹ برد از ۱۰ بازی و کسب ۲۷ امتیاز، همچنان در رده نخست جدول رده‌بندی قرار دارد.

ست نخست (ایران ۲۳ - پرتغال ۲۵)

بازیکنان پرتغال در ابتدای با دو سرویس اشتباه، دو امتیاز به ایران تقدیم می‌کردند. به نظر می‌رسید پرتغالی‌ها تحت تأثیر جو سالن و قدرت ایران قرار دارند و نتوانند بازی خوبی ارائه کنند اما بر خلاف پیش‌بینی‌ها، این تیم ایران بود که عملکرد بسیار بدی به خصوص در حمله داشت. تعداد اشتباهات بازیکنان ایران در زدن اسپک بسیار زیادتر از مسابقات قبلی بود. سرویس، دفاع و توپ‌گیری ایران هم کیفیت پایینی داشت. کولاکوویچ دو بار با درخواست وقت استراحت، فاصله دو امتیازی با حریف را جبران کرد ولی این روند پایدار نمی‌ماند و بازهم پرتغال پیش افتاد.

ست دوم (ایران ۲۷ - پرتغال ۲۵)

این ست هم با عملکرد ضعیف و پر اشتباه بازیکنان ایران آغاز شد تا اینکه در امتیاز ۱۰ بر ۶ به سود پرتغال، امیر غفور به جای یلی وارد میدان شد. با ورود غفور روند بازی تغییر کرد و خیلی زود فاصله امتیازات جبران شد. حتی عملکرد ایران در دفاع روی تور و سرویس نیز بهتر شد. وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران اعلام شد. در اواخر ست و درحالی که به نظر می‌رسید این بار ایران در آستانه برد قرار دارد، دوباره چند اشتباه فردی باعث شد پرتغال با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ پیش بیفتد. کولاکوویچ دومین وقت استراحت خود در این ست را درخواست کرد. اما برگ برنده ایران دو دفاع روی تور درخشان از مجرد بود که دو امتیاز پایانی ست را برای ایران به دست آورد.

ست سوم (ایران ۲۵ - پرتغال ۱۷)

در آغاز این ست هم اتفاقات دو ست قبل تکرار شد و چند اشتباه عجیب از بازیکنان ایران موجب شد که پرتغال با نتیجه پنج بر صفر پیش بیفتد. کولاکوویچ سعی کرد دوباره با درخواست وقت استراحت شرایط را به سود تیم خود کند. در همان اوایل ست بود که اعتراضات بازیکنان پرتغال، باعث شد داور ابتدا با کارت زرد و سپس با کارت قرمز کاپیتان این تیم را جریمه کند و یک امتیاز به ایران بدهد. در کل بازی اشتباهات بازیکنان ایران بسیار زیاد بود ولی قدرت بالا در دفاع روی تور به داد شاگردان کولاکوویچ رسید. مجرد در این ست هم عملکرد درخشانی در سرویس، دفاع، حمله و حتی توپ‌گیری داشت. غفور دیگر چهره درخشان ایران در این ست بود. یکی از زیباترین صجنه‌های ست سوم نیز وقتی بود که غفور پاس داد و معروف اسپک زد تا تمام معادلات تیم حریف به هم بریزد. در حالی که ایران در ابتدای ست پنج امتیاز عقب افتاده بود، با هشت امتیاز برتری به پیروزی رسید.

ست چهارم (ایران ۲۵ - پرتغال ۱۸)

بر خلاف سه ست قبلی، بازیکنان ایران ست چهارم را با آرامش بیشتری آغاز کردند و خیلی زود پیش افتادند. شاگردان کولاکوویچ در این ست از هر نظر برتر از حریف بودند و اجازه هنرنمایی به پرتغال ندادند. باز هم دفاع روی تور ایران عامل اصلی برتری ایران بود. اشتباهات بازیکنان پرتغال هم نسبت به سه ست قبل به مراتب بیشتر شد و همین کار ایران را ساده کرد.

  • برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

هفته نخست، میزبان چین

جمعه ۱۰ خرداد: ایران ۳ - ایتالیا ۱

شنبه ۱۱ خرداد: ایران ۳ - چین ۰

یکشنبه ۱۲ خرداد: ایران ۳ - آلمان ۰

هفته دوم، میزبان ژاپن

جمعه ۱۷ خرداد: ایران ۲ - برزیل ۳

شنبه ۱۸ خرداد: ایران ۳ - آرژانتین ۱

یکشنبه ۱۹ خرداد: ایران ۳ - ژاپن ۰

هفته سوم، میزبان ارومیه ایران

جمعه ۲۴ خرداد: ایران ۳ - کانادا ۰

شنبه ۲۵ خرداد: ایران ۳ - لهستان ۲

یکشنبه ۲۶ خرداد: ایران ۳ - روسیه۰

هفته چهارم، میزبان اردبیل ایران

جمعه ۳۱ خرداد: ایران ۳ - پرتغال ۰

شنبه اول تیر: ایران - استرالیا، ساعت ۱۸:۳۰

یکشنبه دوم تیر: ایران - فرانسه، ساعت ۱۸:۳۰

هفته پنجم، میزبان بلغارستان

جمعه ۷ تیر: ایران - صربستان، ساعت ۱۸:۳۰

شنبه ۸ تیر: ایران - بلغارستان، ساعت ۲۲:۱۰

یکشنبه ۹ تیر: ایران - آمریکا، ساعت ۱۸:۳۰

کد خبر 444886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز