جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشن سده همشهری به مناسبت انتشار یکصدمین شماره این مجله در فرهنگسرای اندیشه و با حضور چهره‌های مطرح فرهنگ و هنر، بازیگران و هنرمندان سینما و تئاتر، داستان نویسان و داستان خوانان ساعت ۷ بعدازظهر ۳۰ خرداد برگزار شد.

دهمشهری داستان

به گزارش خبرنگار همشهری،  در ابتدای این مراسم دبیر جشن گزارشی از روند برگزاری این جشن و حامیان این مراسم اعلام کرد. پخش کلیپ از تحریریه همشهری داستان با صحبت‌های مدیرمسوول و سردبیر داستان و در ادامه سخنرانی علی رزاقی بهار مدیر گروه مجلات همشهری در خصوص افزایش قیمت کاغذ و تعطیلی احتمالی مجلات قبل از مهر ١٣٩٧ گفت که حالا با عشق به مخاطبان و همراهان هم‌چنان ادامه یافت. 

داستان‌خوانی مسعود فروتن بر روی سن مراسم به مدت ١٠ دقیقه که یکی از داستان‌های منتشر شده‌اش را در همشهری داستان خواند باعث تشویق ممتد حضار شد.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران سخنران اصلی جشن صده داستان بود که ضمن تقدیر از سردبیران گذشته و  تمجید از کار مهم همشهری داستان در تربیت نسلی از داستان‌نویسان از تیم جدید داستان که در این شرایط سخت کار می‌کنند تقدیر کرد. مسجد جامعی در بخشی دیگر از صحبت‌هایی نمونه‌ای از تبلیغات را در مطبوعات گذشته که به شکل داستان نگاشته شده بود اشاره کرد و به اهمیت داستان اشاره کرد. 

اجرای موسیقی توسط نیما رئیسی از بخش‌های جذاب دیگر این جشن بود که با استقبال مخاطبان همراه شد.

احمد پوری، نویسنده و مترجم هم داستانی از داستان‌هایش را در همشهری داستان خواند تا برنامه پایانی این مراسم رونمایی رسمی از اپلیکیشن داستان بود که به صورت ویژه‌ای طراحی و آماده سازی شده است. 
نکته جالب توجه جشن امضا مجله داستان بود که با حضور رضا فیاضی و احمد پوری برگزار شد.

در این مراسم چهره‌های مهم و شاخصی چون: ایرج طهماسب، آرش مجیدی، احمدپوری، عنایت سمیعی، امید روحانی، قباد آذرآیین، آرش مجیدی، فاضل جمشیدی، سیامک گلشیری، مظاهر شهامت، رضا فیاضی، چیستا یثربی، فرهاد گاوزن، مسعود فروتن، نادر مشایخی، قاسم جعفری، صدیقه صحت، علی عبدالهی، مجتبی ویسی، نیما رئیسی، امیررضا بیگدلی، علیرضا مجابی، (نقاش و شاعر)، ایرج ضیایی(شاعر)، سعید عباسپور، منصور علیمرادی، مردعلی مرادی، محمد هاشم اکبریانی، مهرداد احمدی شیخانی، مریوان حلبچه‌ای، شهرام اقبال‌زاده، بابک نوری(عکاس و بازیگر)، نوید صالحی(روزنامه‌نگار و نویسنده)، مجید رضائیان، محمدآقامیرزایی، شوکا حسینی، جلال خوش‌چهره، شهاب طاباطبایی، سلمان فرخنده، الهام ذوالقدر، سعید رضایی سعید، سمیرا آرامی, مسعود بربر، احمد شاکری حضور داشتند.

کد خبر 444874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha