همشهری آنلاین: سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله گسترده پهپادی به فرودگاه جیزان در جنوب غرب عربستان خبر داد.

فرودگاه جیزان در جنوب غرب عربستان با پهپاد مورد حمله قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) سرتیپ "یحیی سریع" گفت: یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی پنجشنبه شب در حمله گسترده با پهپادهای قاصف k۲، اهداف نظامی و آشیانه‌های هواپیماهای بدون سرنشین در فرودگاه جیزان را هدف قرار دادند.

وی افزود: در این عملیات، اهداف موردنظر با دقت مورد اصابت قرار گرفت و فعالیت‌های این فرودگاه متوقف شد.

سریع تاکید کرد: ما به تکنولوژی پیشرفته‌ای دست پیدا کردیم که حتی سامانه‌های پدافندی آمریکایی در عربستان نیز نمی‌توانند با آن مقابله کنند و برخی از این تکنولوژی‌ها و امکانات را در یک نشست خبری اعلام خواهیم کرد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد: موشک‌های بالستیک، کروز و انواع هواپیماهای بدون سرنشین امکان درهم کوبیدن هر هدفی را در طول و عرض جغرافیایی عربستان دارند.

سریع افزود: ضربات ما فقط به مناطق عسیر، نجران و جیزان محدود نخواهد شد و دشمن سعودی باید کاملاً درک کند که درصورت ادامه تجاوز به یمن، دایره عملیاتی خود را گسترش خواهیم داد.
وی گفت: یمن توانایی ساخت مداوم موشک و پهپاد را دارد و این توانایی ما را قادر می‌سازد بتوانیم سال‌ها مقاومت کنیم.

سریع اضافه کرد: تا زمانی که تجاوز و محاصره ادامه داشته باشد، حق قانونی یمن است که به این تجاوز پاسخ دهد.

یگان پهپادی و موشکی یمن در چند روز گذشته بارها اهداف مهمی را از جمله فرودگاه ها، نیروگاه برق و تاسیسات نظامی در مناطق جنوبی و جنوب غربی عربستان هدف قرار داده است.

یمن از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، وضع بحرانی و فاجعه آمیزی دارد؛ حملات بی امانی که در جریان آن ده ها هزار غیرنظامی کشته و صدها هزار نفر دیگر از جمله کودکان زخمی و آواره شده اند.

براساس گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، این جنگ علاوه بر کشته یا زخمی شدن شمار زیادی کودک، موجب آوارگی میلیون ها نفر از خانه و کاشانه شان شده است.

جنگ خانمان سوز یمن همچنین گسترش بیماری های واگیردار و فقر و گرسنگی در یمن را تشدید کرده و تأسیسات زیربنایی در این کشور فقیر به کلی نابود شده است.

کد خبر 444793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha