مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: پس از گذشت یکصد سال از تاسیس قانون بلدیه در شهر تهران، مدیران شهری با آگاهی از اهمیت نظارت همگانی بر عملکرد مدیران سعی دارند طی همایشی با هدف معرفی علمی و تخصصی شیوه‌های نظارت همگانی، یکی از مهم‌ترین رویکردهای مدیریتی خود را به گونه‌ای کاربردی و عملیاتی به نمایش درآورند.

این همایش با حضور استادان دانشگاه، کارشناسان و دانشجویان حوزه مدیریت و علوم‌اجتماعی و جمعی از مسئولان سه‌شنبه این هفته همزمان با بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس قانون بلدیه تهران در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

شهروندی، عرصه عمومی و نظارت همگانی، نظارت همگانی و توسعه سازمانی، نظارت همگانی و ارتباطات، سرمایه اجتماعی و نظارت همگانی نهادهای مدنی ایرانی و نظارت اجتماعی، از نظارت همگانی تا بهبود سازمانی در شهرداری تهران؛ از جمله محورهایی است که در این همایش یک‌روزه از سوی صاحب‌نظران مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

به گزارش همشهری، از نظارت همگانی به عنوان ابزاری نظام‌مند برای دسترسی آسان شهروندان به مدیران شهری و وسیله‌ای مهم برای تحقق خط‌مشی‌های مترقی عدالت‌محوری و شهروندمداری در مدیریت شهری نام برده می‌شود.

براساس این گزارش، مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888)، از ابتدای اردیبهشت‌ماه 85 تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار پیام شهروندان تهرانی را پیرامون مدیریت شهری دریافت کرده که از این مجموع 150 هزار و 376 پیام ثبت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

براین اساس، از ابتدای شروع به کار این مرکز تاکنون به 97درصد از درخواست‌های مردمی رسیدگی شده که 55 درصدی شکایات شهروندان از برنامه‌ها و عملکرد مدیریت شهری را در پی داشته است.

علیرضا محمودی، رئیس مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) در یک مصاحبه مطبوعاتی در مورد میزان پاسخ گویی 1888 به شهروندان گفت: میزان پاسخگویی این مرکز به درخواست شهروندان بیش از 87 درصد است که البته قابل قبول نیست و باید به 100درصد برسد.

کد خبر 44478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز