همشهری آنلاین: حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از تمامی طرف‌ها به ویژه کشورهای عربی خواست در نشست منامه شرکت نکنند.

لوگوي حماس

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی "معا"، حازم قاسم در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اشغالگر از مشارکت شخصیت‌های صهیونیستی در این نشست خشنود است چرا که کنفرانس منامه خدماتی آشکار به طرح‌ها و برنامه‌های این رژیم تقدیم می‌کند و تل آویو را به ادامه تجاوزگری‌های خود علیه ملت فلسطین ترغیب می‌کند.

وی همچنین از اتحادیه عرب خواست تا از کشورهای عضو خود بخواهد در این نشست حضور نیابند.

نشست بحرین که اولین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه برگزار شود، جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطین از اهداف آن عنوان شده است.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

کد خبر 444682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha