چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت کنترل فضای مجازی گفت: از اول تیر ماه امسال شاهد تحولات قابل توجهی در این فضا خواهیم بود و اقدامات خوبی برای رفع مشکلات نظارت بر این حوزه از سوی متولیان امر انجام خواهد شد.

منتظري دادستان

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان کردستان اظهار داشت: سال‌هاست که دنبال این هستیم مشکلات مربوط به فضای مجازی را رفع کنیم که در این ارتباط طی ماه‌های گذشته اقدامات و تصمیم گیری‌های خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اقداماتی از سوی قوه قضاییه در این حوزه صورت گرفته است، افزود: امیدواریم شاهد تحولات در حوزه فضای مجازی باشیم ضمن اینکه این مهم نیازمند حمایت و همکاری دولتمردان و متولیان امر است.

دادستان کل کشور بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق این مهم تاکید کرد و یادآور شد: تلاش ما این است که ضربه‌ها و آسیب‌هایی را که از طریق این فضا به خانواده‌ها وارد می‌شود کاهش و مانع از نابودی ارزش‌ها شویم.

حجت الاسلام منتظری در ادامه به سیاست قوه قضاییه برای کاهش پرونده‌های این حوزه و رفع و رجوع اختلافات با بهره گیری از اقدام جایگزین صلح و سازش در جامعه اشاره کرد و گفت: سیاست راهبردی قوه قضاییه ختم پرونده‌های اختلافی از طریق صلح و سازش بوده و تلاش ما اجتناب از پرونده سازی و ازدحام کارهای قضایی است.

وی با بیان اینکه پرونده‌ها از شورای حل اختلاف گرفته شده و به سمت سازش سوق داده شود، اضافه کرد: باید اختلافات بین مردم را به صورت کدخدا منشی رفع کرده تا پرونده‌ها کمتر به دادگستری ارجاع داده شود.
دادستان کل کشور بر تأثیرگذار بودن قوه قضائیه در بخش‌های مختلف تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم اعتماد عمومی را در جامعه تقویت کنیم بزرگترین خدمت را به مردم انجام داده‌ایم.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: از منظر قرآن هیچ مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی خطیرتر از قضاوت نیست و دادستان به عنوان مدعی العموم وظیفه دارد از حقوق شهروندان دفاع کرده و در چارچوب قانون به اختلافات و شکایات رسیدگی کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نیاز به آئین نامه‌های بیشتری در راستای دفاع از حقوق شهروندان داریم، تاکید کرد: سال گذشته دستورالعملی تهیه و به تصویب ریاست قوه قضائیه رسید که به دادستان‌ها دستور داده شده که در دفاع از حقوق عامه نباید لحظه‌ای کوتاهی کنند.

کد خبر 444670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha