همشهری آنلاین: کوهکن با اشاره به اینکه دستگاه‌های زیر نظر رهبری از جمله صدا و سیما برای تحقیق و تفحص به اذن ایشان نیاز دارد، افزود: مجلس هر وقت خواسته در باره این دستگاه‌ها تحقیق کند ایشان موافقت کرده‌اند.

محسن كوهكن

محسن کوهکن، نماینده اصولگرای مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایران پلاس در پاسخ به این پرسش که اگر طرح تحقیق و تفحص از صدا وسیما در مجلس کلیک بخورد به آن رأی خواهد داد، می‌گوید: من با اصل تحقیق و تفحص مخالف نیستم. اگر تحقیق و تفحص درست انجام شود و تقاضاکنندگان دنبال مچ‌گیری نباشند و هم نکات مثبت و منفی را مطرح کنند به‌صورت طبیعی با هیچ تحقیق و تفحصی نباید مخالفت کرد.

او ادامه می‌دهد: معمولاً مجلس وقتی با تحقیق و تفحص مخالفت می‌کند که از مجموعه سؤال‌هایی که طراحان مطرح می‌کنند، بربیاید که دنبال یک گزارش جامع نیستند و دنبال مچ‌گیری هستند.

کوهکن همچنین مطرح می‌کند که من ایراداتی را که الان نسبت به صدا و سیما مطرح می‌کنند، در حد تحقیق و تفحص نمی‌دانم، زیرا هر سازمانی ایراد و اشکالاتی دارد. اگر ما بخواهیم بر اساس این ایرادات طرح تحقیق و تفحص از صدا و سیما را کلید بزنیم، باید از همه سازمان‌ها تحقیق و تفحص کنیم. اگر این‌طور باشد، سؤال، تذکر و درخواست گزارش طبق آیین‌نامه کجا می‌رود؟

این نماینده اصولگرا تصریح می‌کند: من ذاتاً با هیچ تحقیق و تفحصی مخالف نیستم. البته باید اضافه کنم که دستگاه‌های زیر نظر رهبری برای تحقیق و تفحص به اذن ایشان نیاز دارند، اما تا زمانی که خاطرم هست، مجلس هر وقت خواسته درباره دستگاه‌های زیر نظر ایشان تحقیق کند، ایشان موافقت کرده‌اند. چون نگاه ایشان با اعمال نظارت، نگاه چارچوب دار اساسی و عمیق است.

کد خبر 444668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha