جوادعزیزی: زن و مرد جوانی که با راه‌اندازی شرکت قلابی و تبلیغات گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای، پودرها و معجون‌های عجیب و غریب را به‌عنوان لوازم بهداشتی و داروهای درمان چاقی یا ریزش مو به فروش می‌رساندند، دستگیر شدند.

« چند روز است که همسرم به شدت دچار ناراحتی معده شده و در بیمارستان بستری است. او را نزد پزشکان زیادی بردم اما هیچ‌کس نتوانست بیماری وی را تشخیص دهد تا اینکه فهمیدم همسرم درست پس از مصرف داروهای لاغری که تبلیغ آن را در ماهواره دیده بود به این بیماری مبتلا شده است»

اینها اظهارات مردی بود که پس از شنیدن خبر دستگیری زن و مرد جوانی که داروهای تقلبی به همسر او فروخته بودند، خود را به کلانتری نارمک رسانده بود تا از آنها شکایت کند.

این زن و مرد متهم هستند با راه‌اندازی شرکتی صوری، داروها و لوازم آرایشی و بهداشتی قلابی را با مارک‌ و بسته‌بندی خارجی به فروش رسانده و چندین نفر از مشتریان‌شان را راهی بیمارستان کرده‌اند.

عملیات پلیس برای دستگیری متهمان صبح جمعه گذشته و زمانی آغاز شد که دختر جوانی سراسیمه خود را به کلانتری نارمک رساند و از کارفرمایانش به اتهام اینکه به جای دادن حقوق او را کتک زده بودند، شکایت کرد.

این دختر به ماموران گفت: از 4 ماه قبل در شرکتی به نام مروارید یونیکو به‌عنوان منشی استخدام شدم و در مدتی که در آنجا کار می‌کردم، متوجه شدم صاحبان شرکت یک زن و مرد هستند که اقدام به فروش دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی می‌کنند.

وی ادامه داد: در حالی که 4 ماه حقوق نگرفته بودم یک روز از مدیر عامل شرکت درخواست حقوق کردم اما او با فحاشی مرا اخراج کرد و گفت تا چند روز دیگر همه حقوقم را پرداخت می‌کند. پس از گذشت چند روز وقتی دیدم او قصد پرداخت پول مرا ندارد، وی را تهدید کردم که ماجرا را به پلیس اطلاع می‌دهم اما او به بهانه دادن حقوق مرا به شرکت کشاند و در آنجا به شدت کتکم زد.

پس از اظهارات دختر جوان، در حالی که ماموران برای بررسی موضوع عازم شرکت مورد نظر شده بودند، وانت سفید رنگی را دیدند که مقابل در شرکت پارک بود و زن و مرد جوانی با عجله در حال انتقال بسته‌های مرموزی به آن بودند.

با مشاهده این صحنه‌ ماموران ماجرا را به سرهنگ باباپیری- رئیس‌کلانتری نارمک- گزارش کردند و با دریافت دستور قضائی عملیات دستگیری زن و مرد جوان آغاز شد.

پس از دستگیری متهمان در حالی که ماموران در بازرسی وانت صدها بسته‌ دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، قهوه و نسکافه تقلبی کشف کرده بودند، زن و مرد جوان به کلانتری منتقل شدند و در بازجویی‌ها به ساخت و توزیع این داروها اعتراف کردند.

آنها در اعترافات خود گفتند: ما با تهیه مایع‌های رنگین، آنها را با سرنگ وارد شیشه‌های مخصوص کرده و با پلمب این شیشه‌ها و چسباندن مارک‌های خارجی روی آنها وانمود می‌کردیم اینها داروی رفع سفیدی مو، ریزش مو و رفع لک‌های صورت هستند، همچنین با تهیه مخلوطی از پودرهای مختلف و ریختن آنها به کپسول‌هایی با مارک‌های خارجی، این کپسول‌ها را به‌عنوان داروی ضد‌چاقی یا لاغری معرفی می‌کردیم و سپس با دادن آگهی به شبکه‌های پر طرفدار ماهواره‌ای شروع به تبلیغ داروها و اسم شرکت می‌کردیم. پس از چند روز مردم از سراسر کشور از طریق شماره تلفنی که در آگهی ارائه کرده بودیم با ما تماس می‌گرفتند و ما هم با دریافت مبالغ هنگفت، این داروها را از طریق پست برای آنها ارسال می‌کردیم.

سرهنگ باباپیری، با بیان این خبر به همشهری گفت: در حالی که بازجویی‌ها نشان می‌دهد متهمان روزانه بیش از یک میلیون تومان بابت پخش آگهی به شبکه‌های ماهواره‌ای می‌پرداختند، ماموران دریافتند آنها با فروش داروها و لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی حداقل روزی 2 میلیون تومان درآمد داشته و در این مدت پول هنگفتی به جیب زده‌اند.

وی ادامه داد: پس از اعترافات گردانندگان این شرکت، ماموران 8 نفر از مالباختگان را که پس از استفاده از داروها  دچار ریزش مو یا ناراحتی‌های شدید معده شده‌ بودند شناسایی کردند و با شکایت آنها، بازپرس پرونده برای هر کدام از متهمان قرار وثیقه 200 میلیون تومانی صادر و آنها را راهی زندان کرد.

سرهنگ باباپیری از کسانی که فریب این شرکت قلابی را خورده‌اند خواست برای شکایت از آنها به کلانتری نارمک مراجعه کنند.

کد خبر 44463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز