مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
۰ نفر

مهسا طالبی - لاهیجان- خبرنگار: دکتر «مرتضی طالع ماسوله» مشاور گیلانی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ابتکاری برای رونق گردشگری، طرح «گیلان ۲۰۲۰» را مطرح کرد و استقبال خوبی از آن در همه شهرهای گیلان شده است.

گیلان 2020

این طرح عنوان یک پروژه گردشگری برای بازدید گردشگران خارجی از استان و لاهیجان در سال آینده میلادی است و تنوع قومی و جاذبه‌های طبیعی گیلان ظرفیت تحقق آن را دارد. در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا در ارتباط با گردشگری، هر سال را برای دیدار از یک کشور یا یک شهر انتخاب می‌کنند و طرح «گیلان ۲۰۲۰» هم در این راستا شکل گرفته است. یکی از شهرهای هدف طرح، لاهیجان است که با توجه به تنوع گردشگری و جاذبه محصول استراتژیکی همچون چای می‌تواند سرآمد شهرهای استان باشد.

  • آماده میزبانی از مسافران ۲۰۲۰

شهردار لاهیجان گفت: با توجه به طرح و برنامه راهبردی شهرداری لاهیجان با افق ۲۰ ساله و سال ۲۰۲۰ که سال دیدار از گیلان است، در محورهای محلی، ملی و فراملی فعالیت خواهیم کرد. «مسعود کاظمی» بیان کرد: اجرای طرح جامع ترافیک، ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری، احداث دیوار کتاب و تشکیل کارگروه فرهنگی، اجتماعی شهرداری لاهیجان در مقیاس ملی در نظر گرفته شده است و مردم باید بدانند مسئولان در فکر رقم زدن اتفاقات خوب و مثبت هستند. شهردار گفت: برای شناساندن لاهیجان باید اقدامات اصولی انجام شود.

  • چای و گردشگری ۲ چاه نفتی لاهیجان 

مشاور سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: لاهیجان یک چاه نفت بزرگ به نام چای و یک چاه نفت بزرگ به نام گردشگری دارد که باید از آنها استفاده کند. «مرتضی طالع ماسوله» اضافه کرد: طرح «گیلان ۲۰۲۰» با تشکیل دبیرخانه ۲۰۲۰ در لاهیجان و معرفی کمیته‌های مختلف و با توجه به استقبال خوب و نظر مثبت شهردار لاهیجان با موفقیت همراه خواهد شد. وی گفت: با دیدارها و اقداماتی که در حال انجام است از روند کار در این شهر رضایت داریم و خوشحالم شخصی شهردار لاهیجان شده است که طبق تحولات قرن ۲۱ صحبت می‌کند و به لاهیجانی‌ها بابت این انتخاب تبریک می‌گویم.

  • عملکرد خوب مدیریت شهری لاهیجان 

مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور و عضو ستاد اجرایی طرح «گیلان ۲۰۲۰» ضمن تجلیل از عملکرد شهرداری لاهیجان بیان کرد: این طرح برای بازدید از استان در نظر گرفته شده و قصد داریم با صحبت‌هایی که با استاندار داشتیم جشنواره‌هایی در سطح ملی و استانی هم برگزار کنیم. «عبدالغفار شجاع» افزود: ارتقای جایگاه گیلان در سطح ملی و بین‌المللی و بهره‌برداری اقتصادی از اندوخته‌های استان از اهداف این طرح است. وی اضافه کرد: در بهار امسال برگزاری جشنواره چای در لاهیجان یکی از برنامه‌ها برای آمادگی اجرای طرح «گیلان ۲۰۲۰» بوده است.

این مسئول اشاره به این‌که هر نقطه گیلان یک ظرفیت گردشگری و بوم‌گردی است، گفت: اجرای طرح «گیلان ۲۰۲۰» زمینه تحول را در استان فراهم می‌کند. شجاع گفت: به رغم وجود همه این ظرفیت‌ها در استان، اما امروز مازندران از نظر علمی، اقتصادی و گردشگری نسبت به گیلان پیشگام‌تر است.

مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور و عضو ستاد اجرایی طرح «گیلان ۲۰۲۰»  با بیان این‌که هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح فعال هستند، بیان کرد: این طرح که با یک پیشنهاد و به صورت خودجوش آغاز شده اکنون با استقبال مردم استان روبه‌روست. شجاع با بیان این‌که گیلان دارای دریا، جلگه، جنگل و زیبایی‌های بی‌نظیر است، اما از این امکانات تاکنون به درستی استفاده نشده، اظهار کرد: با کاهش تولید باغ‌های چای و زمین‌های زراعی ۴۰ درصد باغ‌ها و زمین‌ها بدون استفاده و تبدیل به واحد مسکونی و ویلا شده است.

کد خبر 444572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha