همشهری آنلاین: اهالی بلندی‌های اشغالی جولان در اعتراض به نقشه های زیاده خواهانه اسرائیل در این منطقه که جدیدترین مورد آن نامیدن یک شهرک به نام "ترامپ" است، دست به اعتصاب سراسری زدند.

اعتصاب در جولان اشغالي

به گزارش ایرنا از بیروت، بنابر اعلام خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این اعتصاب عمومی در حالی است که رژیم صهیونیستی در جدیدترین اقدامات زیاده خواهانه خود از نامیدن یک شهرک صهیونیست نشین در جولان اشغالی به نام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر داده و در حال نصب تعدادی توربین بزرگ بادی در زمین های کشاورزی روستاهای اطراف است.

به گفته "شیخ سلیمان" از اهالی این منطقه، اعتصاب سراسری از صبح امروز آغاز شده و شامل تعطیلی تمام مغازه ها و مدارس و توقف کار و فعالیت است و اعتصاب کنندگان از سمت شهرک مجدل شمس به سمت منطقه ای که رژیم صیهونیستی در صدد نصب توربین در آن است، حرکت می کنند تا مخالفت خود را به این اقدام نشان داده و مانع تحقق آن شوند.

نقشه جدید اسرائیل مبنی بر نامیدن یک شهرک در جولان اشغالی به نام ترامپ خطر بزرگی برای اهالی این منطقه اشغالی به شمار می آید به ویژه اینکه نصب توربین های بادی سلامت اهالی مناطق اطراف را تهدید می کند.

اسرائیل با این کار در صدد اشغال زمین های کشاورزی متعلق به اهالی روستای مجدل شمس و مسعده و عین قنیه و بیرون راندن آنان از منازل مسکونی خود است و نصب این توربین ها سلامت ساکنان اطراف را تهدید می کند.

به گفته اهالی این روستاها برگزاری نشست کابینه رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان اشغالی و نامیدن یک شهرک در آنجا به نام ترامپ نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است و با چنین اقداماتی واقعیت تاریخی جولان به عنوان سرزمینی عربی و سوری محو نخواهد شد.

کد خبر 444565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha