مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
۰ نفر

فرشته رضایی  - رشت – خبرنگار: نزدیک به یک سال بود رشت شهردار نداشت. پس از استعفای «مسعود نصرتی» در ۳۱ تیرماه سال ۹۷، شورای شهر رشت ۳ بار اقدام به تعیین شهردار کرد که صلاحیت هر ۳ گزینه از سوی وزارت کشور تایید نشد.

ناصر حاج‌محمدی

اما در نهایت  صلاحیت «ناصر حاج‌محمدی» به عنوان چهارمین گزینه منتخب شورای شهر در نهایت از سوی وزارت کشور تایید شد و وی به عنوان شهردار رشت رسما کار خود را آغاز کرد.

  • انتخاب های نابجای شورای شهر

شورای اسلامی شهر رشت با شروع فعالیت های خود، شعارهایی برای تغییر چهره مرکز استان ارائه می داد که همین مساله شهروندان رشت را برای داشتن شهری بهتر امیدوارتر می کرد. برهمین اساس هم بین گزینه‌ها  و نامزدهای مطرح شده  در نهایت «مسعود نصرتی» را که رزومه اجرایی خوبی در کارنامه داشت انتخاب کرد. نصرتی هم برنامه‌های زیادی مانند ایجاد باغ ژاپنی، احیای باغ های تاریخی  شهر، بهبود وضعیت ترافیک و سامانه حمل و نقل شهری، بهبود وضعیت خیابان‌ها و راه‌اندازی کارخانه آسفالت رشت، ایجاد بزرگ ترین فضای سبز شهری و وعده‌های دیگر را برای قبول مدیریت شهر ارائه داد که همه این‌ها با پیشنهاد پستی در وزارت کشور به فراموشی رفت.

شورای شهر رشت هم سریعا استعفای نصرتی را پذیرفت و «علی بهار مست» را به عنوان سرپرست شهرداری رشت تعیین کرد. شورای شهر ۳ گزینه را برای شهرداری رشت انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرد که هر ۳ گزینه نتوانستند رضایت وزارت کشور را برای مدیریت بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمالی کشور جلب کنند. موضوعی که می‌توان آن را انتخاب نابجای شورای شهر رشت تلقی کرد. زیرا ۲ گزینه از ۳ گزینه منتخب اصلا شامل موارد قانونی انتخاب یک شهردار نمی‌شدند.

  • آخرین گزینه

بعد از رد سومین منتخب گزینه شورای شهر از سوی وزارت کشور در نهایت پارلمان شهری رشت  « ناصر حاج محمدی» را انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرد که خوشبختانه وزارت کشور با بررسی کارنامه حاج محمدی، سکان مدیریت شهری رشت را به وی سپرد.

  • معارفه و شروع به کارشهردار جدید

شهردار جدید در مراسم معارفه خود با بیان این‌که دولت و سیستم دولتی به دنبال توسعه رشت است، گفت: مشکل رودخانه‌های زرجوب و گهررود رشت را با کمک دولت رفع می‌کنیم. حاج‌محمدی اظهار کرد: اکنون رودخانه‌های زرجوب و گوهررود از مشکلاتی همچون فاضلاب و بوی بد رنج می‌برند که باید برای رفع آنها تلاش شود. وی با اشاره به بدهکاری شهرداری رشت بیان کرد: آیا شهرداری یک شهر با هزار نفر جمعیت، امروز باید ۸۰۰،  ۹۰۰ میلیارد تومان بدهکار باشد؟

شهردار گفت: باید همدل باشیم. برای رفع مشکلات همدلی و هماهنگی بسیار مهم است. حاج محمدی  با بیان این‌که شهرداری یک مکان سیاسی نیست، تصریح کرد: کارمندان در مجموعه شهرداری اگر می‌خواهند همکار من در این مجموعه باقی بمانند، باید به این مهم توجه جدی داشته باشند و فقط برای رسیدگی به امور شهری و مردم تلاش کنند. حاج‌محمدی گفت: رشت در ۲ سال اخیر در حالت ایستایی قرار داشته است. برای پیشرفت امور شهرداری رشت را دو شیفته می‌کنم، البته قرار نیست نیروها را تغییر دهم. وی بیان کرد: اگر کارمندی در شهرداری رشت لایق باشد، برای ارتقا یافتنش کمک می‌کنم و مشکلات شهرداری را هم یکی پس از دیگری رفع خواهم کرد.

کد خبر 444218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha