یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگترین نمایشگاه آثار «پیکاسو» در چین پانزدهم ژوئن با حضور بیش از ۱۰۰ اثر از این هنرمند برگزار می‌شود.

نقاشي

به گزارش ایسنا و به نقل از آر اف آی، «تولد یک نابغه» نام نمایشگاهی است که برترین آثار «پیکاسو» از جمله برخی تابلوهای این هنرمند که در موزه «پیکاسو» واقع در فرانسه نگهداری می‌شوند را در قالب یک نمایشگاه گرد هم آورده است.

این نمایشگاه در کنار نمایش تابلوهای این هنرمند، برخی از مجسمه‌ها، طراحی‌های اولیه و تصاویر دوران جوانی این پیکاسو را هم به نمایش عموم می‌گذارد.

اولین نمایشگاه آثار هنری «پیکاسو» در چین در سال ۱۹۸۳ همزمان با بازدید رئیس جمهور وقت فرانسه از پکن برگزار شد. در آن زمان تنها ۳۳ اثر هنری از «پیکاسو» به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه امسال که تا یکم سپتامبر به فعالیت خود ادامه می‌دهد، در مرکز هنرهای معاصر پکن با تمرکز بر آثار سه دهه‌ی اولیه فعالیت «پیکاسو» آغاز به کار کرده است.

«املیا فیلیپوت»، مدیر این نمایشگاه بیان کرد: «سعی کردیم برترین آثار این هنرمند را از جمله «خودنگاره آبی» که به ندرت از موزه اصلی‌اش خارج می‌شود، نمایش دهیم.»

دوره آبی پیکاسو (۱۹۰۱ تا ۱۹۰۴) نام دوره‌ای از حرفه‌ی پیکاسو در مقام یک نقاش است که مشخصه بیشتر آثارش رنگ‌های سرد است و موضوع اکثر نقاشی‌هایش غم و تنهایی است.

مدیر این نمایشگاه افزود: «برگزاری این نمایشگاه و انتقال این آثار به چین مشکلات خاص خودش را داشت.»

به دلیل ارزش بالای هر یک از تابلوهای نقاشی که ارزش برخی از آن‌ها به بالای ۹۰۰ میلیون دلار می‌رسد، این آثار در هفت پرواز مجزا به چین منتقل شدند.

کد خبر 444208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha