یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

قلب مهربان یک پدر و دل‌نگرانی‌های او برای فرزند دلبندش زمینه‌ساز تأسیس مرکزی برای نگهداری از کودکان معلول جسمی و ذهنی شد.

مؤسسه خیریه بچه‌های آسمان

«ولی‌الله‌نقابی» بنیانگذار مؤسسه خیریه بچه‌های آسمان می‌خواست رنج‌هایی که پسرش کامران به دلیل معلولیت تحمل کرده بود، سراغ دیگر کودکان معلول شهر نرود. اگرچه عمر کامران کوتاه بود، با تلاش‌های نقابی و همراهی خیّران دیگر، قدم اول برای ساخت مؤسسه خیریه برداشته شد و حالا آسایشگاه خیریه نگهداری از کودکان معلول جسمی و ذهنی بچه‌های آسمان، بیش از ۴۰۰ معلول بی‌سرپرست را در ۳ آسایشگاه زیر پوشش قرار داده است. سال ۱۳۷۷ آسایشگاه آسمان یک با هدف نگهداری از کودکان معلول زیر ۱۴ سال با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ کودک معلول جسمی، ذهنی، سندرم داون و CP در نزدیکی بلوار میرداماد راه‌اندازی شد. مرکزی که هنوز هم با نیّت خیر خیّران و کمک‌های مردمی مشغول به فعالیت است.  

یک سال بعد نوبت به آسایشگاه آسمان ۲ ویژه معلولان پسر بالای ۱۴ سال رسید. مرکزی با هدف نگهداری از پسران معلول بالای ۱۴ سال و با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر در فشم تأسیس شد. سال ۱۳۸۳ بود که آسایشگاه آسمان ۳ این بار در مهرشهر کرج شروع به فعالیت کرد. در این آسایشگاه که ویژه نگهداری و توانبخشی معلولان اعصاب و روان است، با توجه به بازه سنی معلولان سالمند بی‌سرپرست و بیماران اعصاب و روان، تلاش‌های بسیاری برای آموزش فعالیت‌های هنری چون گلیم‌بافی، قالیبافی، معرق، سفالگری و... انجام شده است تا همه مددجویان بتوانند پس از گذراندن دوره آموزشی به درآمدزایی برسند. با وجود کمک‌های مردمی و خیّرانی که هیچ‌گاه کودکان معلول را تنها نگذاشته‌اند، مؤسسه خیریه بچه‌های آسمان نمادی از همدلی و همراهی شهروندان دلسوز برای خدمت‌رسانی به کودکان معلول است.

در تمام این سال‌ها افراد بسیاری حرفه و هنر خود را به‌صورت داوطلبانه وقف معلولان کرده‌اند تا مرهمی برای دردشان باشند. با وجود همراهی خیّران و کمک‌های مردمی برای تأمین دارو و درمان بیماران، کودکان معلول آسایشگاه بچه‌های آسمان نیازمند دست نوازشی هستند که بر سرشان کشیده شود و چهاردیواری آسایشگاه را برایشان به محیطی شاد و لذت‌بخش تبدیل کند. برای ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی‌تان به خیریه بچه‌های آسمان و یا بازدید از معلولان آسایشگاه می‌توانید با شماره تماس ۰۲۱۴۳۶۱۳ تماس بگیرید.  

کد خبر 444174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha