مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

رمضان نوری - ایلام –خبرنگار: درمانگاه چوار تنها مرکز درمانی است که علاوه بر مردم بخش چوار باید به پرسنل پالایشگاه گاز و نیز پتروشیمی ایلام هم خدمات ارائه دهد.

نمايي از درمانگاه چوار

اما به دلیل کمبود امکانات و نحوه ارائه خدمات در این مرکز درمانی مشکلاتی برای مردم به وجود آمده است. کمبود امکانات درمانی باعث شده است مردم هر روز مسیر چوار - ایلام را برای کوچک‌ترین مساله پزشکی طی کنند؛ مسافتی که هزینه‌های رفت و آمد و معطلی را به مردم چوار تحمیل کرده است. این روزها تقریبا همه مردم چوار از وضعیت تنها درمانگاه این بخش ناراضی هستند و به رغم پیگیری‌های چند سال اخیر، مشکلات درمانی و بهداشتی مردم منطقه هنوز حل نشده است. روستاهای متعددی در این بخش وجود دارند که دارای راه‌های پرپیچ و خم و خطرناک هستند؛ راه‌هایی که تردد مردم را برای دریافت خدمات درمانی از همین درمانگاه هم سخت کرده‌اند.

  • دردهای بی‌درمان یک درمانگاه

یکی از اهالی بخش چوار در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: وقتی به درمانگاه مراجعه می‌کنیم، برای کوچک‌ترین مشکل به شهر ایلام ارجاع داده و با عدم پاسخگویی مواجه می‌شویم. «حسین مرادی» می‌افزاید: این درمانگاه، علاوه بر ارائه ندادن خدمات لازم، به دلیل برخورد نامناسب پرسنلش با بیماران هم باعث اعتراض مردم شده است. وی بیان می‌کند: چندین بار که به اجبار به درمانگاه مراجعه کردیم، پرسنل آن از جمله پرستاران و پزشک برخورد خوبی با ما نداشتند، مثلا آنها به ما گفتند که چرا ساعت ۲ شب مراجعه کرده‌اید!  

مرادی می‌گوید: درمانگاهی که باید ۲۴ساعته فعال باشد، ساعت ۱۲ شب که می‌شود، به نظر می‌رسد تعطیل است. با این شرایط گویا قرار نیست دردهای مردم در این درمانگاه درمان شود. مرادی ادامه می‌دهد: بارها اتفاق افتاده است که مریض بدحال نیمه‌های شب مجبور شده به مرکز استان مراجعه کند.

  • مکاتبات بی‌نتیجه

عضو شورای شهر چوار در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: با توجه به تعداد جمعیتی که تحت پوشش درمانگاه چوار قرار دارد، نیاز است این درمانگاه به یک مرکز مجهزتر یا حتی بیمارستان تبدیل شود. «عباس خانمحمدی» بیان می‌کند: در خصوص وضعیت درمانگاه و تجهیزات آن مکاتبات زیادی انجام داده‌ایم اما متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه نتیجه مطلوبی حاصل نشده است. وی می‌افزاید: اگر - چنان که گفته می‌شود - خدمات ارائه شده در این مرکز فراتر از یک درمانگاه است، چرا اغلب مراجعه‌کنندگان آن ناراضی هستند؟

خانمحمدی با اشاره به این‌که مردم منطقه چوار حداقل از مسئولان وزارت نفت انتظار دارند یک درمانگاه با امکانات مجهز مانند سایر مناطق نفتخیز و دارای گاز احداث کنند، اظهار می‌کند: متاسفانه هیچ کمکی از سوی مسئولان صنایع بزرگ پتروشیمی و پالایشگاه به منطقه چوار صورت نمی‌گیرد. وی می‌گوید: این بخش به پزشک عمومی، آزمایشگاه و سونوگرافی نیاز دارد.

این مسئول ادامه می‌دهد: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام انتظار داریم در مورد امکانات و تجهیزات و استقرار پزشک متخصص در این بخش چاره‌اندیشی کنند. وی می‌گوید: اکثر مردم بخش چوار، به خصوص روستاهای آن، دارای مشکلات ناشی از کمبود درآمد هستند و رفت و آمد به منظور دریافت خدمات درمانی برای آنها سخت است.

  • پیگیری مشکلات درمانی و بهداشتی 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: اگر در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در بخش چوار اشکالی وجود داشته باشد، قطعا مسئولان علوم پزشکی استان آن را رصد می‌کنند. «راضی ناصری‌فر» می‌افزاید: اگر مشکلاتی وجود دارد، مردم به دانشگاه علوم پزشکی اطلاع دهند، قطعا پیگیری می‌شود. هر مورد و اشکالی که باشد، سعی می‌کنیم خدمت لازم را با کیفیت مورد رضایت مردم ارائه دهیم.

وی بیان می‌کند: به زودی کارشناسان مربوطه به بخش چوار و درمانگاه این بخش اعزام خواهند شد و اگر موردی از برخورد بد پرسنل وجود داشته باشد، حتما با فرد خاطی برخورد خواهد شد. ناصری‌فر ادامه می‌دهد: خدماتی را که لازم باشد، بر اساس شرح وظایف، تقریبا ارائه می‌دهیم. وی می‌گوید: خدمات درمانی و بهداشتی را حتی به پرسنل پتروشیمی و پالایشگاه و جاهایی که تحت پوشش بخش چوار است، ارائه می‌دهیم. خدمات این درمانگاه فراتر از یک مرکز بهداشتی درمانی است.

کد خبر 444060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha