همشهری آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان، فرودگاه، مناطق شمال و شرق این استان خبر داد.

اصفهان

به گزارش ایرنا منصور شیشه‌فروش روز شنبه  ۲۵ خرداد گفت: «کانون‌های گرد و غبار حاصل شده از جمعه شب در پی وزش باد شدید در جنوب سمنان به سمت اصفهان گسیل شده است. »

وی اظهار داشت: «بر این اساس از نیمه شب گذشته تاکنون بخش‌های مرکزی، شمال و شرق اصفهان دچار کاهش کیفیت هوا شده و شاخص کیفی هوای اصفهان به ۳۰۰ رسیده و بالاتر از استاندارد رسیده است. »

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: «این شرایط تا بعداز ظهر شنبه ادامه دارد و بمنظور پیگیری امور مرتبط با گرد و غبار با منشأ کانون‌های بیابانی سمنان، جلسه مدیریت بحران برای کنترل اثرات گردو غبار هم اکنون در استانداری اصفهان تشکیل شده است. »

وی به شهروندان توصیه کرد که با توجه به توجه به کیفیت نامناسب هوا از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

شیشه فروش همچنین به بیماران قلبی و عروقی، خانم‌های باردار، کودکان و افراد کهنسال توصیه کرد که به هیچ وجه تا سالم شدن کیفیت هوا از منزل خارج نشوند.

وی به عموم شهروندان توصیه کرد که در هنگام حضور در فضای باز از ماسک‌های استاندارد استفاده و مراقبت‌های لازم را رعایت کنند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (A Q I ) یا شاخص آلودگی هوا (P S I ) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 444057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha