همشهری آنلاین: دومین نمایشگاه بزرگ سال هفت نگاه باحضور پنج هزار نفر از هنرمندان و خریداران آثار هنری با فروش یکصدو پانزده اثر افتتاح شد.

برف شدید عصر جمعه 26 بهمن ماه در نیاوران مانع از خریداران آثار هنری در دومین نمایشگاه هفت نگاه نشد. آنها 115 اثر را خریدند. این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

«لیلی گلستان» سخنگوی هفت نگاه در مراسم افتتاحیه این رویداد، سال جاری را یک سال پر رونق و موفق برای جامعۀ هنرهای تجسمی ایران ارزیابی کرد.

گلستان، خرید اثر هنری را یک پس انداز خواند و گفت: «خریداران سال گذشته هفت نگاه اذعان دارند قیمت آثارشان در این یک سال پنج برابر شده و در مواردی حتی قیمت آثاری به ده برابر نیز رسیده است.»

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران وی با ذکر این نکته که علیرغم افزایش بهای آثار هنری، شمار خریداران آن هم چندین برابر سال‌های پیش شده است گفت: «امروزه شاهد حضور پررنگ و پرشمار خریداران صاحب سلیقه و فکر هستیم که به گالری داران به عنوان کارشناسان این حوزه اعتماد دارند لذا تقریباً تمامی نمایشگاه‌های گالری‌های معتبر تهران در طول سال فروش خوبی داشته‌اند و به همین ترتیب شمار بازدید کنندگان آثار تجسمی رشد چشمگیری پیدا کرده است.»

در روز نخست دومین نمایشگاه بزرگ سال هفت نگاه، 115 اثر به فروش رفت که در این میان اثر کورش شیشه گران با قیمت 15 میلیون تومان، گران ترین اثر فروخته شده بود. آثار به فروش رسیده «صادق تبریزی» با بهای 10 میلیون تومان و «بهرام دبیری» با بهای 9 میلیون تومان از این منظر در رتبه های بعدی روز نخست قرار گرفتند.

از نگاه تعداد آثار به فروش رسیده مرتضی دره باغی، افسانه تائبی و عادل یونسی، هریک با فروش سه اثر در روز اول پیشتاز بودند. درحالیکه احمد وکیلی، پرویز کلانتری، مریم سالور، گلناز قدیری، ایرج شافعی، ناصر اویسی، ناهید آرمین، فاطمه بهرامی، بیتا فیاضی و شاهو بابایی هریک دو اثر به فروش رسانده اند و همچنین از 86 هنرمند یک اثر خریداری شده است.

در مراسم افتتاحیه هفت نگاه در کنار حضور بسیار چشمگیر مردم و هنرمندان، دکتر حبیب الله صادقی، مدیر کل هنرهای تجسمی، زارع رییس مؤسسه صبا، یدالله کابلی، نصرالله افجه ای ، آیدین آغداشلو، حسین خسروجردی، گیزلا سینایی، فرح اصولی، شیرین اتحادیه و ... حضور داشتند.

دومین نمایشگاه بزرگ سال به همت نگارخانه های آریا، الهه، دی، گلستان، والی، هفت ثمر و ماه مهر در قالب گروه هنری هفت نگاه تا هشتم اسفند 86 برپا خواهد بود و علاقه مندان می توانند هرروز از ساعت 10 تا 19 و روزهای تعطیل 14 تا 19 از آن دیدن کنند.

نخستین نمایشگاه «هفت نگاه» اسفند سال گذشته در فرهنگسرای نیاوران با اقبال بسیار چشمگیری از سوی خریداران آثار هنری،‌مردم و رسانه ها برگزار شد که با قیمت های رایج آن روزها، فروش قابل ملاحظه ای نیز با خود همراه داشت. هفت نگاهی ها اواخر پاییزی که گذشت برای نخستین بار به اصفهان نیز رفته بودند.

کد خبر 44405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز