همشهری آنلاین: ژاپن در نظر دارد تا موضوع کاهش زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس‌ها را در اولویت نشست گروه ۲۰ قرار دهد که قرار است این ماه با حضور دولت‌های جهان در این کشور برگزار شود.

کاهش زباله‌های پلاستیکي اقیانوس‌ها در اولویت نشست گروه ۲۰

به گزارش ایسنا، انتشار تصاویری تکان‌دهنده از پسماندهای پلاستیکی رها شده در سواحل و لاشه حیواناتی که به دلیل بلع مواد پلاستیکی تلف شده‌اند، اعتراضات قابل توجهی را در سراسر دنیا به دنبال داشته است.

به منظور مقابله به این معضل جدی در بسیاری از کشورها از جمله تعدادی از کشورهای آفریقایی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ممنوع شده‌ است.

همچنین اتحادیه اروپا به طرح ممنوعیت استفاده از ۱۰ کالای پلاستیکیِ یک بار مصرف تا سال ۲۰۲۱ میلادی رای مثبت داده است. علاوه بر این، قرار است اقداماتی در نظر گرفته شود تا تمامی بسته‌بندی‌های پلاستیکی که منبع اصلی پسماندهای پلاستیکی است تا سال ۲۰۳۰ قابل بازیافت شوند.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن که کشورش، میزبانی نشست گروه ۲۰ را در روزهای ۲۸ و ۲۹ ماه جاری به عهده دارد در این باره اظهار کرده‌ است: ژاپن به دنبال آن است تا در مسیر کاهش پسماندهای پلاستیکی دریایی در جهان پیشگام باشد.

به گزارش ژاپن تودی، مقابله با آلودگی پلاستیکی در آسیا که بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات و زباله‌های پلاستیکی است، کمتر در اولویت‌ قرار دارد.

کد خبر 444013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha