همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان ثبت‌احوال گفت: در انتظار تولید انبوه بدنه کارت ملی هوشمند توسط چاپخانه دولتی هستیم و هرزمان که این کارت‌ها تولید شود، ثبت‌احوال این آمادگی را دارد که کارت‌های ملی هوشمند متقاضیان را صادر کند.

كارت ملي

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت تولید داخلی بدنه کارت ملی هوشمند گفت: چاپخانه دولتی متولی چاپ بدنه‌های کارت ملی هوشمند در داخل کشور است و اولین سری از این بدنه‌ها تولید و ثبت‌احوال نیز آنها را چاپ کرده که در نهایت به عنوان نمونه آزمایشی در دفاتر پست و پیشخوان تحویل صاحبان آن داده شده است.

او در پاسخ به این‌که چه زمانی قرار است این کارت‌ها به تولید انبوه برسند، اظهار کرد: ثبت‌احوال منتظر تولید انبوه بدنه کارت ملی هوشمندتوسط چاپخانه دولتی برای صدوراست و هر زمان که این کارت‌ها تولید شود، ثبت احوال آمادگی این را دارد که کارت‌ها را صادر کند. در حقیقت ثبت‌احوال ظرفیت صدور ماهیانه ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند را دارد اما در حال حاضر منتظر تولید کارت‌ها هستیم.

سال گذشته تولید بدنه‌های کارت‌ملی هوشمند در کشور کلید خورد و چاپخانه دولتی نیز متولی تولید آنها شد. تعدادی بدنه کارت به صورت پایلوت تولید شدند و از نظر فنی و ایمنی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اخذ تاییدات لازم به صورت آزمایشی به چاپ رسیدند.

کد خبر 443966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha