همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران با صعود یک پله‌ای در رده بیستم رنکینگ فیفا قرار گرفت.

تيم ملي فوتبال ايران

ورزش سه نوشت: ملی پوشان  فوتبال ایران که در آخرین رنکینگ فیفا در جایگاه بیست و یکم قرار گرفته بودند، امروز با اعلام جدید فهرست این رنکینگ صعود یک پله‌ای داشتند.

 تیم ملی ایران که اخیراً مارک ویلموتس را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت خود داشته در دیدار تدارکاتی مقابل تیم ملی سوریه با نتیجه پُر گل ۵ بر صفر برتری دست پیدا کرد و پس از آن نیز در سئول به نتیجه یک بر یک مقابل تیم ملی کره جنوبی رسید.

دو نتیجه خوبی که تیم ملی ایران برابر سوریه و کره جنوبی به دست آورد، موجب شد تا در جدیدترین رنکینگ فیفا صعود یک پله‌ای داشته باشد و در رده بیستم قرار بگیرد.

مارک ویلموتس که موفق شده بود تیم ملی بلژیک را تا رتبه دوم رنکینگ فیفا بالا ببرد، اکنون در اوایل کارش در تیم ملی ایران عملکردی داشته تا ایران هم به رده بیستم برسد و از همین ابتدا سیر صعودی داشته باشد.

تیم ملی ولز به دلیل دو شکست اخیرش در مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰ که برابر تیم‌های کرواسی و مجارستان داشت، سقوط چهار پله‌ای در رنکینگ فیفا داشته و از رده نوزدهم به رتبه بیست و سوم رفته تا تیم ملی لهستان با صعود یک پله‌ای جایگاه آن را بگیرد و ایران هم پشت سر لهستان در این رنکینگ بایستد؛ البته باخت پرو رده بیست و یکمی برابر تیم ملی کلمبیا که هدایت آن را کارلوس کی‌روش برعهده دارد نیز در صعود یک پله‌ای ایران بی‌تاثیر نبوده است.

شاگردان ویلموتس که با ۱۵۱۸ امتیاز پایین‌تر از سوئد، مکزیک و لهستان در جایگاه بیستم این رده‌بندی قرار گرفتند، همچنان در فوتبال آسیا نیز بالاتر از ژاپن ۱۴۹۶ امتیازی، کره جنوبی ۱۴۶۷ امتیازی و استرالیا ۱۴۳۶ امتیازی در صدر رنکینگ قاره کهن قرار دارند.

در رنکینگ فیفا تیم‌های ملی بلژیک، فرانسه، برزیل و انگلیس بدون تغییر جایگاه در رده‌های اول تا چهارم ایستادند، اما تیم ملی پرتغال با قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا موفق شده صعود دو پله‌ای داشته باشد و به رتبه پنجم این رده‌بندی برسد.

تیم‌های ملی کرواسی، اسپانیا، اروگوئه، سوئیس و دانمارک نیز در رده‌های ششم تا دهم رنکینگ فیفا هستند که در این بین کرواسی، اروگوئه و سوئیس سیر نزولی داشتند و اسپانیا دو رده بالا رفته است.

کد خبر 443962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha