جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک زن ۵۰ ساله که نوه پنج‌ساله‌اش قبلاً به علت ابولا در غرب اوگاندا درگذشته بود، قربانی این ویروس مرگبار شده است.

ebola

به گزارش این دو مورد نخستین موارد مرگ گزارش‌شده از اوگاندا از هنگام گسترش شیوع ابولا از مرز جمهوری دموکراتیک کنگو به این کشور است.

تابه‌حال ۱۴۰۰ نفر به علت شیوع ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو مرده‌اند.

از طرف دیگر سه بیمار مشکوک به عفونت با ویروس ابولا نیز از یک مرکز جداسازی در جنوب غرب اوگاندا گریخته‌اند.

رئیس یک بنیاد خیریه پزشکی شیوع اخیر ابولا در مرکز آفریقا «حقیقتاً ترسناک» خوانده است.

دکتر جرمی فارار، رئیس بنیاد خیریه پزشکی ولکام می‌گوید شیوع فعلی ابولا بدترین مورد از هنگام شیوع عمده قبلی در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ است و نشانه‌ای از توقف آن به چشم نمی‌خورد.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ۲۴ خرداد تصمیم خواهد گرفت که آیا شیوع فعلی ابولا به حدی رسیده است که وضعیت اضطراری جهانی بهداشتی اعلام کند یا نه.

این مادربزرگ در جمهوری دموکراتیک کنگو زندگی می‌کرد و شوهرش اخیر به علت ابولا مرده بود. دختر او که در اوگاندا با شوهر اوگاندایی‌اش زندگی می‌کرد، به همراه کودکانش به نزد مادرش آمده بود تا به او در مراقبت از پدرش کمک کند.

پس‌ازآنکه پدربزرگ به علت ابولا درگذشت، این خانواده به اوگاندا آمده بودند و در آنجا پسر پنج‌ساله خانواده و مادربزرگ بیمار شدند و درنهایت درگذشتند. پسر سه‌ساله خانواده نیز از لحاظ عفونت ابولا مثبت شده است. ۲۷ نفر در تماس با این خانواده بوده‌اند و تا ابتلای سه نفرشان به ویروس ابولا تأیید شده است. این افراد در خانه‌هایشان ایزوله شده‌اند و بر ضد ابولا واکسینه خواهند شد.

سه‌نفری که از بخش ایزوله بیمارستان فرار کرده‌اند، هنگام عبور از مرز و ورود از کنگو به اوگاندا تب بالا داشتند. کارکنان بیمارستان نتوانستند پیش از فرار این افراد از آن‌ها نمونه بگیرند.

کد خبر 443948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha