جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

پل روگذر داروپخش اردبیل پنجشنبه گذشته با حضور معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح  پل داروپخش اردبیل

به گزارش همشهری، شهردار اردبیل در مراسم افتتاح پل داروپخش اردبیل عنوان کرد: این پروژه در یکی از مناطق محروم اردبیل اجرا شده است و بی‌شک در توسعه این منطقه تاثیرگذار خواهد بود. «حمید لطف‌اللهیان» با بیان این‌که مناطق محروم و حاشیه شهر اردبیل نیازمند توسعه اجتماعی و رفاهی هستند و شهرداری به این مهم توجه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: پل داروپخش یکی از پروژه‌های شاخص عمرانی شهرداری در مناطق محروم اردبیل بود که به بهره‌برداری رسید. عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۴ شروع شد و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شد. به گفته لطف‌اللهیان، با افتتاح پل داروپخش شاهد ارتقای ایمنی در تردد عابران پیاده و خودروها در یکی از پرترددترین مناطق اردبیل خواهیم بود.

معاون عمران، توسعه شهری و روستایی وزارت کشور هم در این مراسم اظهار کرد: برای دستیابی به رشد و توسعه پایدار شهری در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید اعتماد و مشارکت عمومی جلب شود. «مهدی جمالی‌نژاد» مشارکت عمومی را پیش‌زمینه توسعه شهری عنوان کرد و افزود: بدون جلب مشارکت‌های مردمی هیچ پروژه‌ای در حوزه‌های مختلف شهری به سرانجام نخواهد رسید. مسئولان شهری با جذب سرمایه‌گذاران و تکریم آنها می‌توانند دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و خود را از میان بردارند و پروژه‌های عمرانی نیز با موفقیت به سرانجام برسد.

  • ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌سازی

معاون عمرانی استاندار اردبیل هم از تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به توسعه راه‌های این استان از محل اعتبارات ملی خبر داد و گفت: این اعتبار برای اجرای ده‌ها پروژه در حوزه راه‌سازی استان تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است. «مسعود امامی یگانه» ادامه داد: با توجه به شرایط جاده‌های شمال استان چهاربانده کردن محور پارس‌آباد - بیله‌سوار به طول ۵۰ کیلومتر، چهاربانده کردن محور گرمی - بیله‌سوار به طول ۵۱ کیلومتر و مسیر سه‌راهی صحرا تا رضی به طول ۱۵ کیلومتر که جمعا ۱۱۶ کیلومتر می‌شود، اولویت‌های اصلی در حوزه راه استان هستند که در مرحله مناقصه و واگذاری به پیمانکار قرار دارند.

این مسئول تاکید کرد: پروژه چهاربانده کردن سه‌راهی صحرا به ارباب‌کندی در شمال استان نیز به طول ۱۸ کیلومتر تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. چهاربانده کردن محور سربند به پارس‌آباد نیز به طول ۲۰ کیلومتر در دست اقدام است. در مجموع حدود ۸۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های راه‌های مواصلاتی شمال استان در سال ۹۸ اختصاص یافته است. امامی یگانه با اشاره به پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز واگذاری پروژه چهاربانده کردن مسیر قره‌آغاج به سه‌راهی مشگین‌شهر بیان کرد: در کنار این اقدامات ایمن‌سازی، تامین روشنایی، خط‌کشی، نصب دوربین و علائم هشداردهنده نیز در مسیرهای پرتردد تقویت خواهد شد.

کد خبر 443911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha