مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

 مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز گفت: صنایع دستی قدمت بسیار طولانی دارد که سابقه آن به حداقل ۲ هزار و ۷۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد. آثار مکشوفه در کاوش‌های باستان‌شناسی نشان‌دهنده هنر و قابلیت مردم در تولید و عرضه وسایل، اشیا، زیورآلات و ابزارهای بسیار زیبا و هنرمندانه است.

حمایت مالی از رونق صنایع دستی

به گزارش همشهری، حجت‌الاسلام والمسلمین «فخرالدین صابری» ادامه داد: بعد از هند و چین، ایران سومین کشور جهان به لحاظ تولیدات آثار صنایع‌دستی است. همچنین در سازمان فرهنگی یونسکو تاکنون ۶۰۰ اثر صنایع‌دستی ثبت و شناسایی شده است که از این میان ۴۵۰ مورد آن مربوط به ایران است که این نشان‌دهنده خلاقیت، زیبایی‌دوستی و گرایش ایرانیان به هنر است و امیدواریم روزی بتوانیم این ۴۰۵ اثر و کار هنری صنایع‌دستی را در استان البرز یکجا داشتهباشیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز حوزه معاونت صنایع‌دستی است که هم حمایت از کالای ایرانی و داخلی است و هم با هزینه‌های بسیار پایین ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار است؛ هم رونق اقتصادی را به همراه دارد و هم ایجاد مشاغل خانگی را بر عهده دارد.

صابری اضافه کرد: شناسایی هنرمندان، تشکیل پرونده و اعطای کارت شناسایی به آنها، آموزش صنایع دستی، تقویت کارگاه‌های صنایع‌دستی که اکنون بیش از ۲۶۰ کارگاه صنایع‌دستی در استان فعال است، اعطای تسهیلات با سود بسیار کم برای مشاغل خانگی به‌خصوص بخش‌های روستایی، ایجاد بازارچه‌های فصلی فروش صنایع‌دستی که هنرمندان بتوانند در هر فرصتی محصولات خودشان را بدون پرداخت هیچ وجهی در معرض دید و فروش عموم قرار دهند، از وظایف ما در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استاناست.

 صابری در ادامه گفت: امروزه به لحاظ علمی ثابت شده است که میزان اشتغال در بخش صنایع ۴۰ درصد است، اما میزان اشتغال در بخش خدمات به‌خصوص گردشگری و صنایع‌دستی بیش از ۵۴ درصد است، آن هم اشتغال پایدار، چراکه در حوزه صنایع‌دستی به دلیل داخلی و بومی بودن کلیه مواد اولیه و ابزارآلات آن کار، تحریم‌های جهانی نمی‌تواند هیچ تأثیری در روند تولید داشته باشد.

کد خبر 443903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha