مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
۰ نفر

یک مدرس رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آفرینش جاذبه‌های جدید و استمرار در حوزه بازاریابی و برندسازی را مهم‌ترین نیاز شیراز در حوزه گردشگری می‌داند و می‌گوید: با مغرور شدن به نام شیراز، سهم مهمی از بازارهای جهانی گردشگری را در سال‌های اخیر از دست داده‌ایم.

برندسازی مهم‌ترین نیاز

«سعید نگهبان فرد» که معتقد است شیراز به جاذبه‌های جدید نیاز دارد در گفت‌وگو با همشهری می‌افزاید: با این شرایط می‌توانیم انگیزه سفر و انتخاب گزینه‌های موجود را افزایش دهیم. وی با اشاره به وضعیت فعلی اقتصاد کشور اضافه می‌کند: این‌که سفر خارجی از اولویت خانواده‌ها خارج شده است می‌تواند برای رونق سفرهای داخلی یک فرصت ارزشمند باشد.

نگهبان فرد ادامه می‌دهد: طبق استدلال شهودی، بسیاری از شهرهای کشور که برای سفر مورد استقبال قرار نمی‌گرفتند، امروزه در بازار گردشگری سهم خود را یافته‌اند، اما شیراز از این جرگه بازمانده است. وی برای جلوگیری از افول شیراز به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشور ایجاد سازمان مدیریت مقصد را پیشنهاد می‌دهد و می‌گوید: ما در شیراز به خواب خرگوشی رفته‌ایم و با نام شهرمان فخرفروشی می‌کنیم، اما سایر شهرها با حرکت لاک‌پشتی گوی سبقت را ربوده‌اند. نگهبان فرد می‌افزاید: در اصفهان با ساخت آکواریوم جذابی انگیزه سفر ایجاد کرده‌اند و پارک بازی استثنایی این شهر نیز در حال ساخت است.  

کد خبر 443895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha