چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای مسلح یمن اعلام کردند موشک کروز که به فرودگاه ابها عربستان شلیک شده بود با اصابت به برج مراقبت این فرودگاه آن را منهدم کرد.

حمله موشكي يمن به عربستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیروهای مسلح یمن اعلام کردند موشک کروز که به فرودگاه عربستان شلیک شده بود با اصابت به برج مراقبت این فرودگاه آن را منهدم کرد.

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی العالم یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد موشک کروز که به فرودگاه ابها در عربستان شلیک شده بود با اصابت به برج مراقبت این فرودگاه آن را منهدم کرد که در نتیجه فعالیت فرودگاه و پروازهای آن متوقف شد.

ائتلاف متجاوز سعودی به حمله موشکی نیروهای یمنی به فرودگاه ابها اذعان کرد.

در این حمله  ۲۶ نفر زخمی شدند.

در همین حال سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: ادامه حملات متجاوزان و تعطیلی فرودگاه صنعا و مخالفت با راه حل سیاسی، ما را وادار می کند تا از خودمان دفاع کنیم.

  •  تلافی در مقابل تعطیلی کشاندن فرودگاه صنعا

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز تهدید کرد اگر فرودگاه های یمن همچنان بسته بماند، ارتش و کمیته های مردمی این کشور با حملات خود، فرودگاه های کشورهای متجاوز را به تعطیلی خواهند کشاند.

علی القحوم در مصاحبه با این شبکه گفت: اگر فرودگاه های یمن بسته بماند، کاری خواهیم کرد که فرودگاه های کشورهای متجاوز هم بسته شود و این فرودگاه ها را هدف قرار خواهیم داد.

القحوم درباره حمله موفقیت آمیز موشکی به فرودگاه ابها در جنوب عربستان افزود: معادله نظامی روشن است، اگر فرودگاه های ما را تعطیل کنید، ما مقابله به مثل خواهیم کرد و فرودگاه های شما هم بسته

خواهد شد. ما می توانیم فرودگاه های متجاوزان را هدف قرار دهیم و این فرودگاه ها را هدف مشروع برای خود می دانیم.

وی خاطر نشان کرد: متجاوزان باید بفهمند که ما در پنجمین سال جنگ یمن، توانایی های نظامی بیشتری به دست آورده ایم و سلاح های پیشرفته تر و بیشتری تولید می کنیم. فرماندهی نظامی، اهداف مناسب را تعیین می کند.

کد خبر 443735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha