همشهری آنلاین: آتش سوزی گسترده در کوه کیلاق شهرستان فراشبند استان فارس، طی سه روز و با مشارکت پایگاه شهید دوران نیروی هوایی ارتش موفقیت مهار شد.

بالگرد

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، به همت پایگاه شهید دوران شیراز، آتش سوزی گسترده در کوه کیلاق شهرستان فراشبند در استان فارس، طی سه روز و با موفقیت مهار گردید.

این آتش سوزی که در ارتفاعات شهرستان فراشبند از توابع استان فارس آغاز شد و با توجه به حجم گسترده حریق در نقاط بالادست و صعب العبور این شهرستان، با درخواست مدیرکل بحران استان فارس از پایگاه شهید دوران شیراز مبنی بر کمک رسانی برای مقابله با این آتش سوزی، بالگرد این پایگاه متشکل از کارشناسان به جهت برآورد میزان حریق و شناسایی منطقه به محل اعزام شد.

در اولین اقدام، با چندین ساعت مداومت پروازی، تعداد ۶۰ نفر از بومیان ساکن به مناطق امن منتقل شدند و پس از آن از ظرفیت پروازی پایگاه شهید دوران نهاجا برای انتقال اقلام خوراکی و آب شرب سالم به منطقه درگیر، استفاده شد.

در عین حال با توجه به مفقودی ۷ نفر از ساکنین مناطق درگیر آتش، بالگردهای نهاجا با تجسس به منظور یافتن این افراد، سرانجام موفق شدند تا ۶ نفر از آنها را یافته و به خانواده های ایشان بازگردانند.

در طول مدت سه روز جدال با آتش، نیروی هوایی و پایگاه شهید دوران با جابجایی نیروهای امدادگر بسیجی، سپاهی و ارتشی به مناطق درگیر، نقش مهمی را در جلوگیری از تسری آتش به سایر مناطق همجوار ایفا کردند.

در مجموع پایگاه شهید دوران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان آتش سوزی در استان فارس، ۹۶ سورتی پروازی و جابجایی ۲۹۸ نفر و انتقال ۳۲۰۰ کیلوگرم بار و اقلام حیاتی را ثبت کرد.

کد خبر 443708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha