مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر واحد ساماندهی محدودیت‌ها و طرح‌های ترافیک از کاهش سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری در سال ۹۸ خبر داد و گفت: سهمیه‌ها حدود ۱۵۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

طرح ترافيك خبرنگاران

عمار سعیدیان‌فر،  مدیر واحد ساماندهی محدودیت‌ها و طرح‌های ترافیک در خصوص طرح ترافیک خبرنگاران و اعطای بلیط‌های یک ساله مترو به خبرنگاران، در گفت‌وگو با شهرنوشت بیان کرد: برای طرح خبرنگاری یک کارگروه هفت نفره تشکیل شد که نماینده‌ خبرنگاران، شورا و یک نماینده از سازمان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در آن حضور دارند. براساس آخرین تصمیم، سهمیه‌ها در این خصوص حدود ۱۵۰ نفر کاهش پیدا کرده است.  

سعیدیان فر با بیان اینکه حدود دو هزار و ۶۰ نفر مدارک خود را ارسال کرده‌اند، گفت: اگر نقص مدارک معترضین برطرف شود تا آخر خرداد ثبت‌نام تکمیل خواهد شد. همچنین اسامی خبرنگاران و رسانه‌ های آن ها در سایت شفافیت منتشر خواهد شد.  

به گفته مدیر واحد ساماندهی محدودیت‌ها و طرح‌های ترافیک؛ سهمیه‌های سال ۹۷ تا آخر خردادماه اعتبار دارد. بعد از توزیع طرح ترافیک خبرنگاری نیز نوبت به تخصیص کارت بلیت خبرنگاری می‌رسد.

سعیدیان‌فر در مورد وضعیت تاکسی های اینترنتی‌ در طرح جدید ترافیک عنوان کرد: جلساتی با مدیران تاکسی های اینترنتی برقرار شده، اما هنوز به نتیجه قطعی در این خصوص نرسیده‌ایم. درحال حاضر همانند شهروندان عادی برای تاکسی اینترنتی‌ها تعرفه محاسبه می‌شود.

او گفت: اگر مسأله‌ای به عنوان نقص در طرح ترافیک جدید وجود دارد باید در آینده به صورت طرح یا لایحه به شورا فرستاده شود. اگر خودروهای غیربومی در هر فصل می‌توانند پانزده روز در محدوده تردد داشته باشند به این دلیل است که تهران توریست و مراجعه‌کننده دارد؛ به طوری که گفته می‌شود ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی غیربومی روزانه وارد تهران می‌شود و باید لایحه‌ای در خصوص افزایش نرخ طرح برای خودروهای غیربومی تنظیم و به شورا ارسال شود، اما در حال حاضر اقدامی نمی‌توان انجام داد.

برخورد جدی پلیس با افرادی که پلاک خودرو را مخدوش می‌کنند

او در ادامه در مورد افرادی که پلاک خودرو را به اشکال مختلف مخدوش می‌کنند، عنوان کرد: سیستم به صورتی تنظیم شده است که اگر تعدادی از ارقام پلاک خودرو هم مخدوش شده باشد سیستم با جستجو کردن، آن پلاک را پیدا ‌می کند. در مورد بحث برخورد قانونی، پلیس در این باره طرحی پیش بینی کرده و در برخی معابر در این خصوص اقدام به برخورد می‌کند. اگر جریمه خودرو بیشتر از یک میلیون تومان باشد نه تنها توقیف خودرو بلکه روند کیفری هم در این خصوص انجام می‌شود، اما شهرداری تهران برخورد قانونی نمی‌تواند انجام دهد.  

سعیدیان فر گفت: باید شهرداری از پلیس راهور درخواست برخورد بیشتری در این خصوص کند تا موضوع مخدوش کردن پلاک از بین برود یا حداقل کمتر شود، راه حل این موضوع نیز برخورد قانونی است. اکنون روند تهیه طرح ترافیک راحت تر شده است؛ در گذشته مسائلی مانند رانت و سهمیه‌های خاص مطرح بود و شهروندان برای تهیه طرح روزانه نیز روند پیچیده‌ای را طی می کردند. درحال حاضر اما حساب شهروندی شارژ می‌شود و افراد به راحتی می‌توانند در محدوده طرح تردد داشته باشند. شهرداری با پلیس در این زمینه تعامل بیشتری می‌کند تا در این زمینه برخورد جدی‌تری صورت بگیرد.

مدیر واحد ساماندهی محدودیت‌ها و طرح‌های ترافیک در مورد وضعیت عوارض خودروهای دیزلی در طرح جدید نیز بیان کرد: این موضوع بستگی به نوع پلاک و میزان بار خودرو دارد. اگر بار خودرو حداکثر ۶ تن باشد ۷۰ درصد تخفیف خواهند داشت البته درصورتی که در سامانه بارانه ثبت‌نام کرده باشند (باربک گرفته باشند). مینی‌بوس و اتوبوس‌هایی که پلاک «ع» تهران هستند؛ یعنی تحت نظارت اتوبوسرانی شهرداری قرار ندارند هم شامل ۷۰ درصد تخفیف می‌شوند. در مورد خودروهای دیزلی بیش از ۶ تن باید روند قانونی برای اخذ مجوزهای خاص طی شود.  

او با بیان اینکه بسیاری از خودروها برای اینکه شامل تخفیف ۷۰ درصدی شوند، معاینه فنی خودرو دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: هدف اصلی این است که اتوبوسی که می‌تواند ۲۰ ماشین سواری را کاور کند از سیستم‌های معاینه فنی عبور کند. همچنین تسهیلاتی به اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و کامیون‌های دودزا داده نمی‌شود چراکه موجب افزایش آلودگی شهر می‌شوند.

کد خبر 443693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha