همشهری آنلاین: پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم کارلووی‌واری با اهدای جایزه گوی بلورین از همکاری برجسته هنری جولین مور و پاتریشیا کلارکسن با دنیای سینما تقدیر می‌کند.

جولين مور در فيلم پس از عروسي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، مور ۵۸ ساله با «همچنان آلیس» برنده اسکار بهترین بازیگر شده و چهار بار دیگر نامزد دریافت این جایزه معتبر بوده است. او قرار است برای نمایش فیلم تازه خود «پس از عروسی» به کارگردانی همسرش بارت فرویندلیش همراه بیلی کراداپ، دیگر بازیگر فیلم به شهر زیبای کارلووی‌واری در جمهوری چک برود. «پس از عروسی» نخستین بار در جشنواره ساندنس رونمایی شد و بازسازی فیلم دانمارکی نامزد اسکار ساخته سوزان بیر است.

دیگر برنامه جشنواره کارلووی‌واری با حضور مور و فرویندلیش اکران «افسانه آثار انگشت» محصول ۱۹۹۷ است که البته این دو در آن زمان فقط بازیگر و کارگردان فیلم بودند. کلارکسن ۵۹ ساله و آمریکایی هم که در ۲۰۰۳ با «تکه‌های آوریل» نامزد دریافت جایزه اسکار شد، با فیلم «آموختن رانندگی» به کارگردانی ایزابل کوشت در مهم‌ترین رویداد سینمایی مرکز و شرق قاره اروپا حضور می‌یابد.

از دیگر مهمان‌های جشنواره کارلووی‌واری ۲۰۱۹ می‌توان به کیسی افلک اشاره کرد که تازه‌ترین تجربه کارگردانی خود را در آن به نمایش می‌گذارد. این بازیگر برنده اسکار و برادر کوچک‌تر بن افلک نویسنده و تهیه‌کننده «نور زندگی من» است و در آن مقابل یک چهره نوظهور به نام آنا پنیوفسکی ایفای نقش کرده است.

اشتپان هولیک (نویسنده و فیلمنامه‌نویس اهل چک)، آن‌ماری جاسر (فیلمساز فلسطینی)، سرگی لوژنیتسا (کارگردان اوکراینی)، آنجلیکی پاپولیا (بازیگر یونانی) و شارل تسون (فیلمنامه‌نویس فرانسوی) اعضای هیات داوران بخش مسابقه جشنواره کارلووی‌واری هستند که برای برنده گوی طلایی بهترین فیلم و دیگر برندگان تصمیم می‌گیرند. هولیک رئیس هیات داوران است.

پنجاه و چهارمین دوره جشنواره کارلووی‌واری روز ۲۸ ژوئن آغاز به کار می‌کند و ششم ژوئیه با نمایش «آخر شب» به کارگردانی نیشا گاناترا به پایان می‌رسد. اما تامپسن در این درام کمدی داستان یک مجری تلویزیون را به تصویر کشیده که احساس می‌کند به آخر خط رسیده است. میندی کالینگ دیگر بازیگر اصلی فیلم است.

کد خبر 443690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha