چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تهران نیمه خرداد ۹۸، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری را میزبانی می‌کند و فضای گشت و گذار فناورانه و تبادل نظر برای طرفداران و صاحبان ایده‌های نو فراهم کرده‌است.

هشتمين نمايشگاه اينوتكس

نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس ۲۰۱۹) امسال برای نخستین بار مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه را برگزار می‌کند.

طبق منشور سازمان ملل متحد، امور و اهداف سازمان ملل توسط ۶ رکن اصلی و صدها زیرمجموعه انجام می‌شود که یکی از این ارکان، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد «اکوسوک ECOSOC» است.

اسکاپ برای دگرگون ساختن منطقه آسیا و اقیانوسیه و در راستای توسعه پایدار، اهداف هفده­‌گانه­ توسعه پایدار را در دستور کار هفت کمیته قرارداده است. یکی از این اهداف اصلی «تقویت ابزارهای اجرا و احیای مشارکت جهانی برای تحقق توسعه پایدار علم، فناوری و نوآوری» است که بر عهده کمیته نوآوری و فناوری آن واگذار شده است.

طبق مصوبه دومین کمیته نوآوری و فناوری اسکاپ که در سال ۲۰۱۸ در بانکوک برگزار شد، برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران به تأیید اعضا رسید و با هماهنگی‌­های انجام‌شده، اینوتکس ۲۰۱۹ میزبان این رویداد بزرگ با حضور تصمیم­‌گیران عالی­‌رتبه بین­‌المللی از ۶۲ کشور عضو اسکاپ است.

این نشست سه‌شنبه ۲۱ خرداد آغاز و ۲۲ خرداد روز پایانی‌اش هم‌زمان با آخرین روز اینوتکس ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

نقش دولت در ارتقا استارتاپ‌های فناور، زنان و نوآوری و فناوری، تکنولوژی‌های برخاسته از عموم جامعه بخشی از پنل‌های این نشست اند.

شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی تهران گرد هم آمدند و هر گوشه سالن‌ها که چشم می‌گردانی عده‌ای مشغول صحبت، بررسی ایده‌و محصولات نو و آزمایش برخی از این محصولات و کار با آن‌ها هستند.

بازدیدکنندگان از هر سن و گروهی برای سرک کشیدن به دنیای نوآوری‌های فناورانه می‌آیند و گاهی لذت را در چشم برخی‌های‌شان مثلا هنگام بازی‌های مختلف یا آزمایش دستگاه‌هایی که آن‌ها را به فضاهای چند بعدی می‌برد می‌بینی.

سازمان فناوری اطلاعات شهرداری یکی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه است که مردم برای آشنایی با اپلیکیشن‌ها و امکانات دیجیتال و فناوری روز به آنجا مراجعه می‌کردند و از نزدیک با برخی از این اپلیکیشن‌ها و امکانات سایت تهران من آشنا می‌شدند.

اینوجوان یکی از بخش‌های دیگر نمایشگاه است که غرفه‌اش پر می‌شود از نوجوان‌های تا 18 سال با کلی ایده و شوق در دنیای استارتاپ و فناوری. 

در این برنامه نوجوانان ایده پردازی و نحوه ارائه آن را آموزش می بینند وبه صورت تیمی ایده خود را پرورش داده و با همراهی مربیان با مفاهیم ضروری کسب و کار آشنا می‌شوند و در آخر ایده‌شان را ارائه می‌دهندایده برتر بعد از داوری انتخاب و حمایت می‌شود.

برندگان داوری ایده‌ها تندیسی با لوگوی اینوتکس و یونیسف دریافت خواهند کرد.

اینواستیج یکی دیگر از رویدادهای امسال نمایشگاه اینوتکس است که سیلک رود استارتاپ نام برنامه‌های آن است .با سخنرانی های مختلف درباره تغییرهای مدیریتی، خلق ارزش مشترک در ایران، و پنل‌هایی مانند چالش‌های زنان در اکوسیستم استارتاپی ایران.

سالنی با فضای طراحی و آماده‌شده برای علاقه‌مندان فناوری و یک سن وسیع در اختیار سخنران پذیرای علاقه‌مندان به موضوع‌های درنظر گرفته‌شده برای هشتمین نمایشگاه اینوتکس را گردهم‌ آورد و گاهی شور و هیجان صحبت‌ها و تعامل بین حاضران و سخنران برنامه را دیدنی‌تر می‌کرد.

شرکت‌کنندگان بین‌المللی هم از کشورهای اروپایی و اسیایی در این نمایشگاه حضور دارند.

مرکز نوآوری ایران و چین، آی سی سولوشنز و کریپتو جم برخی از این شرکت‌کنندگان خارجی این دوره هستند.

رابرت اشتال از آی‌سی سولوشنز برای نخستین بار به این نمایشگاه و به ایران آمده است.او گفت دولتش از شرکت های مختلف فعال در حوزه فناوری حمایت و دعوت می کند تا برای همکاری با ایران به این نمایشگاه بیایند.شرکت دولتی لهستان در تهران دفتر دارد و زمینه همکاری شرکت های این کشور با ایران را فراهم می‌کند.

هاب رسانه‌ای و نشست‌های مختلف ، اینوتکس کوآپ و کافه سرمایه هم از دیگر رودادهایی هستند که در این نمایشگاه برگزار شده و می‌شود.حضور فعال علاقه‌مندان و صاحبان ایده دیدنی بود.

نمایشگاه اینوتکس با برگزاری فینال رقابت استارتاپی و بخش‌های پایانی دیگر قسمت‌ها و نشست‌ها و اختتامیه چهارشنبه بیست و دوم خرداد پایان می‌یابد.

کد خبر 443671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha