همشهری‌آنلاین: شهردار تهران گفت: ما خاک پای زائران اباعبدالله هستیم و تلاش خواهیم کرد هر اقدامی را که در راستای خدمت‌رسانی بهتر به زائران باشد، انجام دهیم.

نشست حناچي با اعضا كميته مشاركت‌هاي مردمي ستاد اربعين

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین که سه‌شنبه ۲۱ خرداد با حضور اعضای این کمیته و همچنین حسن پلارک رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار شد، اظهار کرد: کاری که همکاران ما و اعضای کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین انجام می‌دهند در راستای خدمت‌رسانی به تمامی زائران اباعبدالله(ع)، حضرت قمر بنی‌ هاشم(ع) و شهدای کربلاست.

او تصریح کرد: ما خاک پای زائران اباعبدالله هستیم و تلاش خواهیم کرد هر اقدامی را که در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران باشد، انجام دهیم.

حناچی با بیان این‌که باید در کنار شور حسینی، شعور حسینی را نیز پاس بداریم، گفت: یکی از فرمایشات حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) این است که اگر دین ندارید و به آخرت اعتقاد ندارید؛ لااقل آزاده باشید.

او در ادامه تصریح کرد: مدیریت برنامه امسال نسبت به سال های قبل سخت‌تر خواهد بود چرا که هزینه‌ها افزایش یافته و ما باید بخشی از پشتیبانی‌ها را داخل کشور انجام دهیم.  

شهردار تهران با بیان این‌که نباید زواری که از ایران به کربلا مشرف می‌شوند با سختی روبه‌رو ‌شوند، گفت: امسال کار سخت‌تری را نسبت به سال‌های گذشته پیش رو داریم و در این بخش باید برنامه‌ریزی کنیم. در همین ارتباط باید تمهیداتی اندیشیده شود و فضایی را فراهم کنیم که سرویس بهتری را نسبت به سال قبل ارائه کنیم تا زوار ایرانی دچار مشکل و سختی نشوند.

حناچی در ادامه تصریح کرد: حجم جمعیت زائران سیدالشهدا(ع) به اندازه‌ای است که فرصت مناسب برای نظافت را به نیروهای ما نمی‌دهند و به هر حال در طول مسیر حدودا ۱۰۰ کیلومتری شرایط نظافت کاملا فراهم نیست و ما باید این نقیصه را برای سال جاری برطرف کنیم. چرا که وقتی تصویری از راهپیمایی میلیونی اربعین به دنیا مخابره می‌شود همه آن را می‌بینند و باید مسیر نجف تا کربلا کاملاً تمیز و در خور شأن این جمعیت عظیم از عاشقان امام‌ حسین(ع) باشد. البته شرایط نسبت به دهه‌های قبل بهتر شده، اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام داد.

او افزود: امسال با برداشتن ویزا و هزینه‌های آن قطعاً استقبال بیشتری از پیاده‌روی اربعین و زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) صورت خواهد گرفت و شهرداری تلاش می‌کند همانند سال های قبل وظایف خود را به خوبی انجام دهد و همکاران بنده این موضوع را مجدانه پیگیری خواهند کرد تا شرایط بهتری فراهم شود.

پلارک: امسال بیش از ۳ میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت می‌کنند

در ادامه این جلسه، حسن پلارک، رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: ستاد اربعین شامل ۱۳ کمیته است که در هر کمیته برنامه‌ریزی‌های متفاوتی برای زائران اربعین انجام می‌شود.

او تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۳ میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت خواهند کرد و ما با سیل عظیمی از زائران مواجه خواهیم شد؛ وعده می‌دهیم خدمت‌رسانی مناسبی به آن ها داشته باشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: امسال هوا نسبت به سال قبل گرم تر شده و همین موضوع مسئولیت ما را سخت‌تر کرده‌است چرا که باید امکانات سرمایشی مناسبی از جمله یخ، آب سردکن و سردخانه برای زائران اربعین فراهم کنیم.

پلارک افزود: وزارت جهاد کشاورزی، صمت و گمرک باید همکاری‌های لازم را در ارتباط با ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین داشته باشند و با توجه به محدودیت‌هایی که در بخش صادرات داشتیم، امیدواریم دستگاه‌های مرتبط در این حوزه همکاری بهتری داشته باشند.

او گفت: ما با دولت عراق همکاری‌های لازم را در ارتباط با مراسم اربعین داریم و امیدواریم اداره گمرک نیز در داخل در بحث خروج کالا همکاری لازم را داشته باشد؛ سازماندهی اسکان زائران ایرانی در منازل عراقی‌ها هم در سال گذشته انجام شد که امسال نیز این اقدام به‌صورت گسترده در دستور کار قرار خواهد داشت.

پلارک عنوان کرد: در سال گذشته ۶۰۰ هزار زائر در نجف، ۲۰۰ هزار نفر در کربلا و ۴۰ هزار زائر در کاظمین در منازل عراقی‌ها ساماندهی شدند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به کمبود سرویس‌های بهداشتی در مرزها اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به افزایش زائران تلاش خواهیم کرد این کمبود را برطرف کنیم؛ اقدامات گسترده‌ای را برای اسکان زائران انجام داده‌ایم و طی ۱۰ سال گذشته نیز خدمات مناسبی ارائه شده است.

پلارک در ادامه به توسعه و ساخت حرم امیرالمومنین (ع) اشاره و تصریح کرد: توسعه ۲۰ برابری حرم حضرت امیرالمومنین (ع) انجام شده است و تا حدود ۲۰ سال آینده نیاز به توسعه نداریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین به ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا پرداخت و گفت: این موضوع از دو سال قبل در دستور کار قرار گرفته و ۱۴ برابر توسعه پیدا خواهد کرد. البته در این مورد نیاز به تملک زمین‌های اطراف است.

او تاکید کرد: توسعه صحن حضرت زینب (س) را شروع کرده‌ایم و ۵۰ درصد از طرح انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود با این شرایط ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار زائر در صحن حضرت زینب (س) اسکان داده شوند.

پلارک در پایان از مردم خواست کمک‌های خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا کنند تا طرح‌های این ستاد به پایان برسد.

یزدانی: هماهنگی‌های خوبی با شهرداری‌های کربلا و نجف انجام شده‌است

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران ضمن تقدیر و تشکر از رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، گفت: همانند سال گذشته هماهنگی های لازم با کلانشهرهای کشور در راستای استفاده از ظرفیت های آنان انجام خواهد شد و تقسیمات خوبی هم برای خدمات رسانی به زائرین در این بخش همانند سال گذشته انجام خواهد شد.

یزدانی افزود: در سال گذشته هماهنگی‌های خوبی با شهرداری های نجف و کربلا انجام شده است و امسال نیز همانند سال گذشته از تمامی ظرفیت های لازم در این خصوص بهره خواهیم گرفت.

کد خبر 443648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha