سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
۰ نفر

زندان مرکزی توکیو به‌خاطر زندانی معروفش، این روزها مورد توجه رسانه‌ها و خبرنگاران جهان قرار گرفته‌ است.

سلول مديرعامل سابق نيسان در زندان

درهای این زندان به روی خبرنگاران باز شد و آنها تصاویر سلولی از این زندان را مخابره کردند که ۴‌ماه محل حبس چهره معروف دنیای اقتصاد و تجارت بود. کارلوس گوسن، مدیرعامل سابق رنو- نیسان بعد از آنکه زمستان گذشته به اتهام فساد مالی دستگیر شد، ۴‌ماه را در این زندان حبس بود. او اکنون با قرار وثیقه به‌صورت مشروط آزاد است و همچنان در توکیو به سر می‌برد.

او به اتهام آنکه درآمدش را واقعی اعلام نکرده، از سال گذشته تحت پیگرد قضایی قرار گرفت و به زندان افتاد. این چهره معروف دنیای تجارت که از برترین مدیران صنعت خودرو به‌حساب می‌آمد، لبنانی‌تبار است، در برزیل به دنیا آمده و در فرانسه تحصیل کرده‌است. مقامات ژاپن تحقیقات درباره اتهام فساد مالی او را از سال گذشته شروع کردند. اتهام او این است که برای فرار از مالیات، درآمدش را واقعی اعلام نکرده‌است. اتهام دیگر او سوءاستفاده از دارایی‌های شرکت نیسان است.

وکلا و برخی حامیان گوسن گفته‌بودند که او در زندان در شرایط نامناسب و سختی نگهداری می‌شده و حتی غذای مناسب هم به او نمی‌دادند. به‌گفته آنها، او به‌دلیل تغذیه نامناسب دچار کاهش وزن شده‌ و هدف از این فشارها گرفتن اعتراف اجباری از او بوده‌است. مسئولان زندان توکیو برای رد این اتهامات، خبرنگاران را به بازدید از سلول مدیرعامل سابق شرکت رنو- نیسان بردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این زندان ظرفیت نگهداری بیش از ۳هزار زندانی را دارد. اما تنها ۶۰درصد ظرفیت آن اکنون پر است و ۱۷۵۸زندانی را در خود جا داده‌است. این زندان ۱۸۰۰سلول دارد و فضای اختصاص‌یافته به هر زندانی ۶.۵مترمربع است.

کد خبر 443636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha