مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
۰ نفر

مدیر آبفای کرج با بیان این‌که مشکل افت فشار آب فقط مخصوص شعبان‌آباد نیست می‌گوید: در مناطقی مانند «اکبرآباد، حسین‌آباد و آق‌تپه» در اثر رانش زمین در عمق حدود ۸۰ متری، لایه خاک رس رانش کرده و جداره ۳ چاه بریده شده است.

رانش زمین و افت فشار آب

«شهرام حافظ» در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به این‌که این اتفاق به طور همزمان افتاده است می‌افزاید: بلافاصله اقدامات عملیاتی برای رفع مشکل شروع شد اما این اقدامات زمانبر است و حداقل یک ماه زمان نیاز است. به گفته وی، برای کم کردن مشکلات مردم هفته گذشته یک چاه از مهرویلا «انوشیروان» قطع شد و از طریق خطوط لوله با مخزنی که بین راه است به حسین‌آباد هدایت شد و برای مهرویلا نیز از یک منبع آبی مطمئن‌تر استفاده و آب مورد نیاز آن تامین می‌شود.

مدیر آبفای کرج اظهار می‌کند: عملیات این چاه‌ها از چند ماه پیش شروع شده بود و به دلیل خروج این چاه‌ها از مدار، این اقدامات انجام نشد. حافظ می‌گوید: مشکل دیگر شیر سوزنی در منطقه است که باز شد و جای آن یک شیر موقت بسته شد تا برای تعمیر در روزهای آینده به کارخانه تعمیرات در تبریز فرستاده شود و با تعمیر این شیر وضعیت بهتر خواهد شد.

وی فرسوده و قدیمی بودن لوله‌های این مناطق را از دیگر دلایل افت فشار عنوان و بیان می‌کند: در مدت یک ماه نمی‌توان همه لوله‌های منطقه را تعویض کرد اما تعویض لوله‌های فرسوده در دستور کار آبفای مهرشهر قرار گرفته است و به نوبت این کار انجام خواهد شد. حافظ با بیان این‌که مشکل مهم دیگری که در این مناطق وجود دارد استفاده مستقیم از پمپ توسط مردم است ادامه می‌دهد: پمپ باید همراه با مخزن باشد اما مردم بدون گذاشتن مخزن مناسب اقدام به نصب پمپ می‌کنند.

اگر آنها مخزن‌های پلی‌اتیلن را تهیه کنند و طبق استاندارد اقدام کنند برای تامین فشار آب مناسب خواهد بود. وی با بیان این‌که آب از کنتور وارد مخزن و بعد از مخزن پمپ گذاشته شود می‌گوید: وقتی مستقیم به شبکه پمپ گذاشته شود باعث تخلیه با سرعت شبکه، رد شدن هوا از کنتور و در نتیجه افزایش مبلغ قبض آب و برق می‌شود، چراکه مشخص نمی‌شود چقدر آب و چه میزان هوا رد شده و برای تعیین آب‌بها ملاک، چرخش عقربه کنتور است. مدیر آبفا می‌افزاید: در این صورت رسوباتی که روی دیواره لوله‌هاست نیز توسط پمپ مکش شده و وارد لوله‌های خانه و کدورت آب می‌شود که باعث ایجاد مشکل برای سلامتی می‌شود.

کد خبر 443558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha