چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هشتمین دوره نمایشگاه از یکشنبه ۱۹ تا چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۸ در فضایی به مساحت ۹۰۰۰ مترمربع در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و با تکیه بر تجارب قبلی خود، میزبان اجزای مختلف اکوسیستم نوآوری و فناوری کشورهاست.

پوستر هشتمين نمايشگاه اينوتكس

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) طی هفت دوره خود، میزبان استارتاپ ها و شرکت‌های فناور زیادی از کشورهای مختلف بوده است. این نمایشگاه در طول ۷ دوره گذشته خود میزبان بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده (غرفه دار) از ۲۵ کشور مختلف بوده است و اهدافی همچون تبادل فناوری میان شرکتهای خصوصی، سرمایه گذاری مشترک، مشارکت در پروژه های تحقیق و توسعه و ... را دنبال کرده است. در این راستا تاکنون بیش از ۷۰۰ جلسه مذاکره اختصاصی (B۲B) میان شرکت‌کنندگان در نمایشگاه برگزار شده است.

هشتمین نمایشگاه اینوتکس میزبان رویدادهای تجاری و ترویجی خواهد بود که دسترسی تولیدکنندگان و ارائه‌کنندگان خدمات و صاحبان دانش فنی را به مشتریان و سرمایه‌گذاران فراهم خواهد کرد.

رویدادها و بخش‌های جانبی

رویدادهای حوزه فناوری و کارآفرینی ابزار مهمی برای همکاری و مشارکت بین صاحبان ایده، صاحبان سرمایه، فناوران و نوآوران هستند. شرکت‌کنندگان در این رویدادها علاوه‌بر افزایش مهارت‌های تخصصی، از فرصت‌هایی مانند شبکه‌سازی، دسترسی به منابع سرمایه، مربیان، متخصصان و مزایای زیاد دیگری بهره‌مند می‌شوند. رویدادهای کارآفرینی مختلفی که در سراسر جهان برگزار می‌شوند را می‌توان بر اساس ماهیت رویداد، در چهار مفهوم شبکه‌سازی، آموزش، سرمایه‌گذاری و همکاری و مشارکت طبقه‌بندی کرد.  

اینوتکس هرسال ضمن شناسایی مهمترین این رویدادها و نیز همکاری با برگزارکنندگان آن‌ها، میزبانی این رویدادهای مهم را به عهده دارد. برخی از این رویدادها پیش از برگزاری نمایشگاه اجرا شده و نتایج آن در نمایشگاه منعکس خواهد شد.

تجربه فناوری

لمس فناوری‌هایی که در آینده به زندگی اشخاص وارد می‌شوند یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات هر فرد است. در این خصوص دبیرخانه نمایشگاه با هدف افزایش جذابیت های رویداد و ایجاد حس نشاط در بین حاضرین، اقدام به دعوت از فراهم آورندگان این تکنولوژی‌ها کرده‌است تا با حضور در این رویداد، تجربه استفاده از آخرین تکنولوژی‌های خود را در اختیار عموم قرار دهند.

۱.    خودپردازبلاکچینی
۲.    پرده سبز VR
۳.    فوتبال VR
۴.    تکنولوژی AR wall
۵.    تونل صدا
۶.    اینوپاد
۷.    غربالگری تمرکز و استرس
۸.    لیزر شو
۹.    پرینتر سه بعدی
۱۰.    اسکن سه بعدی
۱۱.    قلم سه بعدی
۱۲.    ساخت سازه‌های سه بعدی
۱۳.    آرایش مجازی
۱۴.    آزمایش‌های آقای فری پور

این رویداد از تاریخ ۱۹ خرداد آغاز شده و تا ۲۲ خرداد از ساعت ۱۰ تا شش عصر ادامه دارد.

اینوتکس کوآپ(INOTEX Co-op)

آنچه در رویداد کوآپ (Co-Opp) اینوتکس اجرا خواهد شد، برگزاری جلسات B۲B بین افراد کلیدی شرکت های بالغ و استارتاپ‌ها در حوزه های مشخص و طبقه ‌ندی شده است که بر اساس نیاز هر دو سمت تنظیم شده‌اند. محوریت جلسات، ایجاد یک همکاری ثمربخش بین طرفین خواهد بود که منجر به رفع نیاز به بازار، سرمایه، نوآوری سازمانی و حتی افزایش مشتریان شود.

هر شرکت بنا به نیاز و درخواست، بین ۳ تا ۵ جلسه  ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ای با استارتاپ‌ها خواهد داشت. در این جلسات با جهت دهی تیم دیموند که مطالعه در مورد هر دو شرکت انجام داده اند، امکان همکاری بین شرکت و استارتاپ بررسی می شود.

همکاری دیموند با شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، محدود به برگزاری این رویدادها نخواهد بود و در ادامه جلسات، خدماتی در راستای تسهیل روند آتی بین شرکت‌ها و استارتاپ ها، به آن‌ها ارائه می‌دهد. در صورت ایجاد همکاری بین استارتاپ و شرکت مجموعاً تا ۱۵ ساعت رایگان:

·       خدمات مشاوره حقوقی برای قراردادها، تفاهم نامه‌ها و سایر مسائل
·       خدمات مشاوره مالی، مالیاتی
·       خدمات مشاوره کسب و کار، بازار، برندینگ و مارکتینگ

ارائه خواهد شد.

این برنامه از ۱۹ خرداد آغاز شده و تا ۲۲ خرداد از ساعت ۱۰ صبح تا شش عصر ادامه دارد.

سی و نهمین نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور

سی و نهمین نشست روسای پارک‌های فناوری کشور، با هدف هم اندیشی، هم‌افزایی و تبادل نظر، همزمان با هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX ۲۰۱۹)، در محل تالار مروارید واقع در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 در این نشست که روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه ۹۸ از ساعت ۱۰ تا پنج عصر برگزار می‌شود، رئیس پارک فناوری پردیس و روسای پارک‌های علم و فناوریِ زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن بررسی آخرین تحولات در حوزه پارک‌های فناوری، به ارائه نقطه نظرات و دغدغه‌های خود پیرامون توسعه فناوری و کمک به کارآفرینی و نوآوری می‌پردازند.

با توجه به برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (APIF) در نمایشگاه اینوتکس، رؤسای پارک‌های فناوری سراسر کشور در پنل مربوطه با عنوان «policymaking practices to support technology parks and incubation centers» حضور پیدا می‌کنند. بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه، از جمله استارتاپ‌ها، شرکت‌های فناور و دانش بنیان، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های جسورانه، پارک‌های فناوری، تجربه فناوری، کافه سرمایه و ...، و نیز حضور در اختتامیه مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه، پایان بخش این نشست خواهد بود.

اینوجوان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان‌های توانمند و کارآفرینان بزرگ، قدرت تفکر و خلاقیت بالای آن هاست. همه انسان ها کم و بیش خلاق هستند و این توانایی به درجات متفاوت در همه ما وجود دارد، مهم آن است که بتوانیم در سنین پایین آن را شکوفا کنیم و توسعه دهیم.

اینوجوان امسال در مساحتی حدودا ۳۰۰ متر و با چند رویداد مجزا، و با حضور سازمان بین المللی #یونیسف به عنوان همراه و حامی اینوجوان، فضای متفاوتی را در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ برای کودکان و نوجوانان رقم خواهد زد تا علاوه بر تمرین ایده پردازی، کارتیمی و کسب تجربه، بتوانند همراه با بازی و سرگرمی متناسب با سن خود، آموزش های لازم را نیز کسب کنند.

اینوجوان روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد از ساعت ۱۰ صبح تا شش عصر برگزار می‌شود.

رویداد ارائه معکوس

رویداد Reverse Pitch (یا ارائه معکوس) یک رویداد مبتنی بر تقاضای نوآوری است که طی آن شرکت‌های بزرگ و سازمان ها، چالش ها و نیازهای فناورانه خود را معرفی می کنند و از مخاطبان می خواهند که پیشنهادهای نوآورانه خود را برای حل چالش ها در مهلت مشخص شده ارسال و از فرصت همکاری با سازمان متقاضی‌ بهره مند شونند.

حضور سازمان های معتبر با نیازهای مشخص می تواند فرصت مناسبی برای Scale up شرکت های نوپا و استارپ ها در مراحل رشد باشد.

برنامه رویداد های ارائه نیاز فناوری (Reverse Pitch) در نمایشگاه امسال به شرح زیر است:

۱) ارائه نیازهای فناورانه صنعت خودرو (مرکز تحقیقات فناوری سایپا)
۲۰ خرداد، ساعت۱۰:۳۰ الی ۱۲:۰۰، سالن مروارید 
کارگزار تبادل فناوری: شرکت توانمندسازان فناوری های نوین
شماره تماس: ۰۲۱۶۶۵۶۸۰۰۲ 

۲) ارائه نیازهای فناورانه سازمان آتش‌نشانی
۲۱خرداد، ساعت ۱۲ الی ۱۳:۳۰، سالن مروارید
کارگزار تبادل فناوری: شرکت بومرنگ 
شماره تماس: ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۴۳ و ۰۲۱۸۸۳۹۸۵۶۳

۳) ارائه نیازهای فناورانه صنعت فولاد
۲۱خرداد، ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰، سالن مروارید
کارگزار تبادل فناوری: شرکت مبادلات فناوری فنزی
شماره تماس: ۰۲۱۲۸۴۲۱۷۲۵

۴) ارائه نیازهای فناورانه دفاتر ساتا (سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح)
۲۲ خرداد، ساعت ۱۲ الی ۱۳:۴۵، سالن صدف
کارگزار تبادل فناوری: شرکت توانمندسازان فناوری های نوین
شماره تماس: ۰۲۱۶۶۵۶۸۰۰۲ 

لازم به ذکر است حضور در این رویداد برای تمامی بازدیدکنندگان اینوتکس رایگان است.

نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه

طبق منشور سازمان ملل متحد، امور و اهداف سازمان ملل توسط ۶ رکن اصلی و صدها زیرمجموعه انجام می‌شود که یکی از این ارکان، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد «اکوسوک ECOSOC» است.

اسکاپ برای دگرگون ساختن منطقه آسیا و اقیانوسیه و در راستای توسعه پایدار، اهداف هفده­‌گانه­ توسعه پایدار را در دستور کار هفت کمیته قرارداده است. یکی از این اهداف اصلی «تقویت ابزارهای اجرا و احیای مشارکت جهانی برای تحقق توسعه پایدار علم، فناوری و نوآوری» است که بر عهده کمیته نوآوری و فناوری آن واگذار شده است.

طبق مصوبه دومین کمیته نوآوری و فناوری اسکاپ که در سال ۲۰۱۸ در بانکوک برگزار شد، برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران به تأیید اعضا رسید و با هماهنگی‌­های انجام‌شده، اینوتکس ۲۰۱۹ میزبان این رویداد بزرگ با حضور تصمیم­‌گیران عالی­‌رتبه بین­‌المللی از ۶۲ کشور عضو اسکاپ خواهد بود.  

هم‌زمانی این رویداد با نمایشگاه INOTEX ۲۰۱۹ فرصت ویژه و ارزشمندی برای شرکت‌­ها و استارتاپ­‌های حاضر در نمایشگاه برای توسعه بازار محصولات و یافتن مشتریان و شرکای جدید بین­‌المللی خواهد بود.

این رویداد روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۱ و ۲۲ خرداد از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا هفت عصر برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) طی هفت دوره خود، میزبان استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور زیادی از کشورهای مختلف بوده است. این نمایشگاه در طول ۷ دوره گذشته خود میزبان بیش از ۱۰۰۰ شرکت کننده (غرفه دار) از ۲۵ کشور مختلف بوده است و اهدافی همچون تبادل فناوری میان شرکت‌های خصوصی، سرمایه‌گذاری مشترک، مشارکت در پروژه های تحقیق و توسعه و ... را دنبال کرده است. در این راستا تاکنون بیش از ۷۰۰ جلسه مذاکره اختصاصی (B۲B) میان شرکت‌کنندگان در نمایشگاه برگزار شده است.

پارک فناوری پردیس، صاحب امتیاز این نمایشگاه بوده و مرکز فن بازار ملی ایران و مرکز شتابدهی نوآوری برگزارکنندگان نمایشگاه‌اند. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری از حامیان و پشتیبان‌های دائمی نمایشگاه هستند.

کد خبر 443512
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha