همشهری آنلاین: همزمان با ورود موج جدید گرما، پیک مصرف برق در نوزدهم خردادماه با افزایش چهار هزار مگاواتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۵۳ هزار مگاوات رسید.

برق

به گزارش اقتصادآنلاین در پی افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف در نوزدهمین روز خردادماه امسال از مرز ۵۳ هزار مگاوات عبور کرد. بنا بر این گزارش ظهر روز گذشته پیک مصرف در ساعت ۱۵:۱۶ دقیقه به ۵۳ هزار و ۱۷۶ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف مدت مشابه سال گذشته، بیش از چهار هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است روز گذشته تمامی مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و ۵۸۴ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۲۵۹ مگاوات مربوط به صادرات و ۳۲۵ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به دو هزار و ۴۲۵ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و ۵۰۲ مگاوات رسیده بود.

قابل ذکر است توان قابل تامین امسال حدود ۵۹ هزار مگاوات است و براساس پیش‌بینی‌های اولیه اوج مصرف برق تابستان به ۶۲ هزار مگاوات نیز خواهد رسید. در این بین مدیریت مصرف از یک سو و همچنین برنامه ریزی برای تامین و توزیع برق در روزهای پیک باید از اولویت های وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی باشد.

کد خبر 443489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha