دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

آنا مغانلو- اردبیل - خبرنگار: ظرفیت کشت گلخانه‌ای در استان اردبیل به بیش از ۲۵ برابر افزایش یافته است. استاندار اردبیل با اعلام این خبر گفت: تا سال قبل مجموع سطح زیر کشت در گلخانه‌های استان حدود ۱۰ هکتار بود که با برنامه‌ریزی انجام‌شده این‌ مقدار به ۳۰۰ هکتار در سال جاری افزایش خواهد یافت.

اکبر بهنامجو

«اکبر بهنامجو» با تاکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای و استفاده از این ظرفیت در استان اردبیل اظهار کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برای احداث ۲۵۰۰ هکتار شهرک‌ گلخانه‌ای در شمال استان اردبیل برنامه‌ریزی و عملیات احداث هزار هکتار آن را آغاز کرده است.  وی افزود: در حال حاضر هم در شهرستان‌های خلخال، کوثر، نمین و اردبیل ظرفیت‌های خوبی برای کشت گلخانه‌ای، به‌ویژه برای کاشت محصولات صادرات‌محور وجود دارد که دارای اشتغال بسیار خوبی هم است.

بهنامجو تاکید کرد: در هر هکتار از گلخانه‌های احداثی حداقل برای ۷ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود و با بهره‌برداری از گلخانه‌های در دست احداث استان، علاوه بر ایجاد اشتغال، اردبیل تبدیل به استان اول در کشت گلخانه‌ای خواهد شد. استاندار موقعیت مرزی استان را بازار مناسبی برای محصولات کشت گلخانه‌ای عنوان کرد و گفت: با صادرات محصولات گلخانه‌ای می‌توان در توسعه اقتصادی نقش‌آفرینی کرد.

کد خبر 443483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha