محور سقز - بوکان در آذربایجان ‌غربی و محور اردبیل - مشگین‌شهر - مغان در استان اردبیل شاهد بیشترین تخلفات رانندگی در تعطیلات عید فطر در این ۲ استان بودند.

محورهای سقز - بوکان و اردبیل - مغان

به گزارش همشهری، مدیرکل راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی گفت: در تعطیلات عید فطر ۲ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تردد کردند.

«ارسلان شکری» با بیان اینکه بیشترین تردد ثبت شده در جاده‌های استان مربوط به خودروهای سواری و وانت بود، افزود: یک میلیون و ۹۰۰ تردد ثبت شده از مجموع ترددها مربوط به این ۲ نوع وسیله نقلیه بود. بیشترین تردد وسایل نقلیه نیز در محور مهاباد - ارومیه یا همان رشکان - ارومیه بود و محور پلدشت - مرگنلر نیز کمترین میزان تردد را داشتند.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس از بین وسایل نقلیه کمترین تردد را در جاده‌های استان داشت و این نشان می‌دهد در تعطیلات مذکور بیشتر سفرها به صورت خانوادگی و با خودروی شخصی صورت گرفته بود، بیان کرد: بیشترین تردد اتوبوس‌ها در محور ارومیه - سلماس و کمترین تردد نیز در محور ارومیه - اشنویه بود. شکری با بیان اینکه محور سقز - بوکان در آذربایجان ‌غربی شاهد بیشترین تخلفات رانندگی در تعطیلات عید فطر بود، تاکید کرد: عمده این تخلفات عدم رعایت فاصله ایمن بود.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای استان اردبیل هم گفت: بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز رانندگان در تعطیلات اخیر مربوط به محور اردبیل – مشگین‌شهر – پارس‌آباد بود. «علی رحمتی» افزود: بیشترین تخلفات در ۳ محور مشگین‌شهر - اردبیل با ۷۰۸۲ تخلف، سه‌راهی فاراب - هیر با ۶۴۳۷ تخلف و بران - سه‌راهی سربند با ۶۲۸۴ صورت گرفت. سرعین - نیر، گرمی - سه‌راهی بیله‌سوار، سه‌راهی سرچم - خلخال، گرمی - اردبیل، اردبیل - کوثر و اردبیل - آستارا جاده‌های با بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز بودند. در تعطیلات اخیر چندین فقره حادثه رانندگی در جاده‌های شمالی استان به وقوع پیوست که بر اثر آن ۱۰ نفر جان باختند و چندین نفر زخمی شدند.

کد خبر 443482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha