یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سالانه 120هزار ساعت انواع موسیقی از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما پخش می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین کرم رضا پیریایی، مدیر مرکز موسیقی سازمان صداو سیما ضمن اعلام این مطلب در نشست رسانه و موسیقی و موسیقی در رسانه گفت: از این میان نزدیک به 1500 ساعت موسیقی را خود سازمان تولید می‌کند و یا از تولیدات دیگر افراد و نهادهای حقیقی و حقوقی خریداری می‌کند.

پیریایی که شامگاه جمعه،26 بهمن در نشست خبرگزاری مهر سخن می‌گفت با اشاره به این که در مرکز موسیقی صداو سیما به تمامی انواع موسیقی توجه می شود ، بی اعتنایی مرکز موسیقی به موسیقی پاپ را ناصحیح خواند و گفت 20 درصد تولیدات موسیقی صدا و سیما را موسیقی پاپ شکل می‌دهد.

وی درباره پرداخت‌های دیر هنگام طلب‌های اهالی موسیقی که برای این نهاد اثری می‌سازند گفت که مشکل اصلی در بودجه اختصاص یافته است که میزانش بسیار اندک است.
در این نشست گروهی از موسیقی‌دانان شناخته شده کشور حضور داشتند و فریدون صدیقی، استاد روزنامه نگاری هم درباره رسانه و موسیقی سخن گفت و افزود که عمده رسانه‌های مکتوبی که به موسیقی می‌پردازند به دلیل علائق شخصی برخی از روزنامه‌نگاران این حوزه است و گرنه مدیران رسانه‌ها کمتر به این مسائل توجه دارند.

وی همچنین از عدم پرداخت رسانه‌های مکتوب به موسیقی مردم پسند یا امروزین انتقاد کرد و گفت در حالی که 36 میلیون از جمعیت ایران را جوانان زیر 30 سال شکل می‌دهند اما خواسته‌های این گروه از علاقه‌مندان در روزنامه‌ها تقریبا با بی‌اعتنایی روبرو شده است و لذا برخی از رسانه های دیگر همانند مجله و نشریات هفتگی و ماهانه به این مسائل می‌پردازند.

دکتر محمد سریر، مهدی آذرسینا، درویش رضا منظمی، افشین یداللهی، سید ابوالحسن مختاباد از دیگر افرادی بودند که در این زمینه سخن گفتند.

این نشست به همت حمید رضا عاطفی در خبرگزاری مهر برگزار شد.

کد خبر 44346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز