همشهری آنلاین: سازمان سمت که به عنوان نماد ثبات مدیریتی در میان نهادهای علمی و فرهنگی کشور شناخته می‌شود دومین رئیس خود را پس از ۳۴ سال با تایید کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی شناخت.

دكتر محمد ذبيحي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین،  سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت)  وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به منظور پاسخگویی به نیاز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور در زمینه پژوهش، تألیف، تصنیف، و ترجمه مآخذ مبنایی، درسی، کمک درسی و سایر منابع علمی در رشته‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده است.

سازمان سمت که از اواسط سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را آغاز کرد، از جمله نهادهای علمی و فرهنگی است که ثبات مدیریتی در آن قابل ملاحظه است به طوری که ریاست آن از بدو تاسیس تا ۹۷ بر عهده حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی بود که پس از درگذشت وی،  دکتر محمد ذبیحی معاون پژوهشی این سازمان در خرداد ماه ١٣٩٧ با ابلاغ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سرپرستی سازمان سمت منصوب شد.

با گذشت یکسال از اداره سازمان سمت با سرپرست، پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی از تعیین رئیس جدید این سازمان خبر داد.  دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده است: در جلسه سی‌ام کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها که با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری؛  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛  رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد،  با رأی مثبت همه اعضاء، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد ذبیحی به عنوان رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)  انتخاب شد.

اکنون بر اساس تایید کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها، سرپرستی دکتر محمد ذبیحی بر سازمان سمت به ریاست تبدیل شده و عنوان دومین رئیس این سازمان به معاون پژوهشی سابق آن رسید.

کد خبر 443441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha