همشهری آنلاین: نهمین کنفرانس اروپایی ایران‌شناسی نهم تا سیزدهم سپتامبر ۲۰۱۹ به میزبانی موسسه ایران‌شناسی دانشگاه آزاد برلین برگزار می‌شود.

برلین میزبان بزرگ‌ترین کنفرانس ایران‌شناسی اروپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایبنا موسسه ایران‌شناسی اروپا که برگزارکننده این کنفرانس است، در سال ۱۹۸۳ با حمایت بنیاد علمی اروپا در رم شکل گرفت. هدف این انجمن ترویج، توسعه و حمایت از مطالعات ایرانی در دوره‌های باستان، میانه و مدرن و در حوزه‌های زبان‌شناسی، ادبیات، تاریخ ادیان، هنر، تاریخ، باستان‌شناسی، فلسفه، قوم‌شناسی، جغرافیا، علوم‌انسانی و دانش نظری حقوق است.
 
آنطور که سایت دانشگاه آزاد برلین گزارش داده کنفرانس اروپایی ایران‌شناسی یکی از بزرگترین کنفرانس‌ها در حوزه مطالعات ایرانی در اروپا است که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود. مهم‌ترین موضوعات این دوره از کنفرانس ایران‌شناسی اروپا را ادبیات فارسی، فلسفه ایرانی، تاریخ، مطالعات مذهبی، مطالعات فرهنگی، هنر و باستان‌شناسی و مردم‌شناسی تشکیل می‌دهند. پیش از این، موسسه ایران‌شناسی اروپا در فراخوانی از علاقه‌مندان خواسته بود که مقالات خود را برای شرکت در این کنفرانس ارسال کنند.

همچنین در حاشیه برگزاری نهمین دوره کنفرانس اروپایی ایران‌شناسی، جایزه اروپایی مطالعات ایران نیز به یک فارغ‌التحصیل مقطع دکترا اعطا خواهد شد. این جایزه به فردی اهدا می‌شود که دکترای خود را در حوزه ایران‌شناسی از تاریخ یک ژانویه ۲۰۱۵ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ در یکی از موسسات اروپایی با موفقیت به پایان رسانده باشد. هدف از این کار تشویق و ترغیب محققان در اروپا برای کار در حوزه ایران‌شناسی است. این چهارمین دوره از جایزه اروپایی مطالعات ایران است.

کد خبر 443365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha