همشهری آنلاین: مدرس کارگاه آموزشی آشنایی با تکنیک و کاربردهای FISH، گفت: این تکنیک آزمایشگاهی، به بررسی، تشخیص و تعیین بهترین درمان برای سرطان‌ها، خصوصاً سرطان‌های خون کمک می‌کند.

تعيين بهترين درمان سرطان با استفاده از تكنيك FISH

به گزارش خبرگزاری مهر، داود زارع عبداللهی، افزود: در واقع با ورود این تکنیک به حوزه سرطان‌ها، مواردی از سرطان‌های خاص از شکل بدخیم خود به خوش خیم با نگاه مثبت و به دلیل انتخاب بهترین درمان برای تومور مورد نظر تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به کاربرد تکنیک FISH در بررسی دسته‌ای از اختلالات ژنتیکی، اظهارداشت: اختلالات کروموزومی حجم قابل توجهی از اختلالات ژنتیکی را در انسان از لحظه بارداری تا تولد شامل می‌شوند. حجم زیادی از این دسته اختلالات ژنتیکی در همان اوایل بارداری توسط انسان قابل تحمل نبوده و نهایتاً سقط می‌شوند. درصد دیگری اگر چه حجم کمتری هستند، به دلیل وسعت عوارض و علائم بالینی قابل توجه هستند که تکنیک FISH از جمله تکنیک‌های تخصصی و رایج آزمایشگاه‌های ژنتیک پزشکی، به بررسی این دسته از اختلالات ژنتیکی در نمونه‌های سقط شده و یا ناهنجار متولد شده می‌پردازد.

زارع عبداللهی به اهمیت این موضوع پرداخت و افزود: این موضوع به لحاظ احتمال تکرار اختلال در زوج یا بستگان زوج، تعیین احتمال بارداری موفق و در صورت عدم وجود احتمال بارداری موفق، پیشنهاد راهکارهای مناسب زادآوری در این خصوص در زوج‌های با اختلالات کروموزومی، در صورت بارداری، بررسی جنین از طریق مایع آمنیون جهت تأیید سلامت جنین برای تولد و حذف نگرانی والدین و تأیید تشخیص اختلالات کروموزومی در کودکان متولد شده ناهنجار به جهت کمک به درمان بهتر و مشاوره لازم در خصوص تلاش برای ایجاد زندگی بهتر برای این کودکان معلول، حائز اهمیت است

کد خبر 443361
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha