یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک تابوت هزار ساله در کلیسای قدیمی شهر «ماینتس» واقع در کشور «آلمان» از دل خاک بیرون کشیده شد.

تابوت هزار ساله

به گزارش ایسنا و به نقل از سی ان ان، یک تابوت هزار ساله که گمان می‌رود به اسقف اعظم قرن یازدهم این کلیسا تعلق دارد، پس از انجام مراحل پیچیده از کلیسای سنت یوهانیس، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای این کشور، بیرون کشیده شد.

بخشی از این تابوت هزار ساله برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ دیده شد و پس از آن باستان‌شناسان بیش از یک سال زمان برای انجام عملیات حفاری لایه به لایه صرف کردند تا در نهایت موفق به کشف تابوت ۷۰۰ کیلوگرمی دفن شده در این کلیسا شدند.

طبق گزارش منتشر شده توسط «‌دویچه وله»، در چهارم ژوئن امسال یک تیم ۱۴ نفره با استفاده از یک سیستم قرقره‌ای پیچیده پرده از راز این تابوت هزار ساله برداشتند.

از آنجایی که این تابوت قرن‌ها در سالن اصلی کلیسا و به رو به محراب دفن شده بود، باستان‌شناسان معتقدند هویت این فرد دفن شده ارتباط نزدیکی با کلیسا داشته است و به احتمال زیاد این فرد اسقف اعظم ماینتس (در سال‌های ۱۰۱۱ تا ۱۰۲۱ پس از میلاد مسیح) بوده است. با این حال محققان معتقدند بررسی‌های بیشتر می‌تواند هویت دقیق این فرد را مشخص کند.

«‌گوییدو فَکانی» سرپرست این تیم باستان‌شناسی بیان کرد: «‌برای حفاری این مکان مدت زمان طولانی را به آماده کردن تمهیدات لازم اختصاص دادیم.»

«‌فکانی» افزود، استخوان‌های فرد دفن شده تقریباً کاملاً پوسیده و حتی اثری از دندان این فرد نیز یافت نشده است. وی معتقد است وجود آهک در تابوت سبب تجزیه سریع جسد اسقف اعظم شده است.

نماینده جامعه پروتستان‌های شهر «ماینتس» این اکتشاف را رویدادی شگفت‌آور عنوان کرد و افزود: این اکتشاف مسؤلیت بزرگی برای وی به شمار محسوب می‌شود.

یک تیم محقق از سال ۲۰۱۳ با هدف بازسازی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ این کلیسا به این مکان فرستاده شدند. انجام تحقیقات و کاوش در این کلیسا از سال ۲۰۱۳ تا کنون حدود ۷ میلیون یورو هزینه در بر داشته است.

کد خبر 443330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha