مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: تعهد بنده به عنوان وزیر بهداشت آن است که رانتی به تولیدکنندگان و واردکنندگان داده نشود و باجی از کسی خواسته نشود.

وزير بهداشت

به گزارش ایرنا، سعید نمکی، در مراسم گشایش بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و دارویی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی، افزود: هچ رانتی به تولید داخل نمی‌دهیم زیرا پاسخگوی و متولی سلامت مردم هستیم.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان باید به فکر کیفیت محصولات خود باشند، محصول و فرآورده بی‌کیفیت و یا دارای سطح پایین کیفیت را نمی‌خواهیم و اجازه ورود به بازار را نمی‌دهم.

نمکی تصریح کرد: نیروهای خلاق و توانمند در کشور داریم که باید از ایده‌های آنها برای با تولید فرآورده‌ها و محصولات با کیفیت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی بسیار مهم است، گفت: همچنین اجازه ورود محصول مشابهی که توسط افراد توانمند داخل کشور تولید می‌شود را نخواهیم داد.

به گفته وزیر بهداشت سازمان دهی جدید در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو به عنوان قرارگاه اصلی وزارت بهداشت با اهداف اساسی ایجاد شده و با سرعت بیشتر در مقابل هجمه‌ها، کار را دنبال می‌کنیم.

نمکی افزود: درها را بر روی تولید کننده و وارد کننده باز می‌کنیم و نمی‌گذاریم پیچ و خم‌های بوروکراسی آنها را خسته کند و البته بخشی‌هایی مانند سازمان غذا و دارو و تجهیزا پزشکی نباید محلی باشد که مردم از بوروکراسی اداری خسته شوند.

وی اظهار داشت: ما نباید گره ای بر گره‌های قبلی بزنیم، سعی می‌کنیم در راستای توسعه، مشکلات را برای تولید کنندگان و واردکنندگان برطرف کنیم.

  • صادرات دارو و تجیهزات پزشکی به عراق

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در جمع خبرنگاران از آغاز صادرات دارو و تجهیزات پزشکی تا ۲ ماه آینده به عراق خبر داد.

نمکی با بیان اینکه کشور ما روزهای سخت هشت سال جنگ را طی کرده است، افزود: امسال یکی از سخت‌ترین سال‌هایی است که بعد از انقلاب و با هجمه‌های اقتصادی بسیار آن را تجربه می‌کنیم و تردید ندارم که با تکیه بر توانمندی‌های درون مرزهای از این ایام با سرافرازی خواهیم گذشت.

وی اضافه کرد: به دنیا ثابت می‌کنیم که ایرانی‌ها مردمی نیستند که بتوان آن‌ها را به راحتی به زانو درآورد و در بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی به همین توانمندی‌ها تکیه کرده‌ایم.

نمکی در مورد مطالبات از سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: در حال پیگیری مطالبات تولید کنندگان، توزیع کنندگان و بیمارستان‌ها از سازمان تامین اجتماعی هستیم.

وی اضافه کرد: ۹ هزار میلیارد طلب از سازمان تامین اجتماعی داریم و پیگیر وصول این مطالبات هستیم.

کد خبر 443296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha