همشهری آنلاین: به دنبال فرار ۱۴ شیر از پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی، مقامات این کشور به ساکنان نزدیک به این منطقه حفاظت شده هشدار داده‌اند.

فرار ۱۴ شیر از پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی

به گزارش ایسنا، فرماندار استان "لیمپوپو"ی آفریقای جنوبی اعلام کرده که گله این شیرها در نزدیکی شهر "فالابوروا" نزدیک به مرز زیمبابوه و موزامبیک دیده شده است و تا زمانی که این شیرها باز گرفته شوند، به همه ساکنان این منطقه هشدار داده شده تا در هر زمانی احتیاط را رعایت کنند.

مقامات محلی ضمن صدور هشدار به مردم اعلام کرده‌اند که نباید دستپاچه شوند، چرا که موقعیت کاملا تحت کنترل مقامات مربوطه قرار دارد.

با توجه به این که دور تا دور پارک ملی "کروگر" با حصارهایی برای محافظت از حیوانات و جوامع محلی پوشانده شده است، هنوز مشخص نیست این شیرها چطور از این منطقه حفاظت شده فرار کرده‌اند.

با وجود انتقادهایی نسبت به طرح بازگرداندن شیرها به این پارک ملی و عدم موفقیت این طرح، مقامات محلی اعلام کرده‌اند که این شیرها را پس از بازیابی، دوباره به  پارک ملی "کروگر" خواهند برد.

یکی از منتقدان اعلام کرده که این شیرها دوباره فرار خواهند کرد، چرا که شیرهای قوی‌تری آن‌ها را تعقیب می‌کنند. به همین دلیل باید به دنبال یک منطقه محافظت شده دیگر بود که برای نگهداری آن‌ها مناسب باشد.

پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی، منطقه‌ای نزدیک به دو میلیون هکتار را پوشش می‌دهد و محل زندگی بیش از ۵۰۰ گونه پرنده و ۱۴۷ گونه پستاندار است. برآوردها نشان می‌دهد حدود ۲۰۰۰ قلاده شیر در این پارک زندگی می‌کنند.

به نوشته روزنامه گاردین، یک مظنون شکارچی کرگدن‌ها در ماه آوریل ابتدا زیر پای فیل‌ها لگدمال و سپس توسط گله‌ای از شیرها خورده شد. اوایل این هفته نیز یک پلنگ، پسربچه‌ای دو ساله را در بخشی مخصوص به کارکنان که با حصار جدا شده بود، کشت. تیمی از جنگلبانان به منظور جلوگیری از خطر حملات بعدی، دو پلنگ را به ضرب گلوله از پای درآوردند.

کد خبر 443223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha