مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت ساخت راه آهن شهری و حومه (مترو) از تحویل اولین رام از قطارهای ترخیص‌شده به شرکت مترو و بهره برداری فاز اول پایانه مترو آزادگان تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

مترو

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، علی امام، مدیرعامل شرکت مترو در مورد آخرین اطلاعات از ۷۰ واگن ترخیص شده از گمرک، گفت: از ده رام قطار، یک رام آن آماده شده است. علت طولانی‌شدن تحویل رام اول به شرکت بهره برداری مترو، انجام آزمایشات و تست‌های اولیه بر روی آن بود. ماه گذشته (اردیبهشت) آزمایشات رام اول به پایان رسید و درحال حاضر این رام به شرکت بهره‌برداری مترو برای استفاده در خطوط تحویل داده شده است. قرار است هر چهل روز یا یک ماه، یک رام قطار به فاز بهره برداری برسد و وارد خط شود. به تناسب نیاز شرکت بهره برداری مترو، ده رام قطار در خط های ۶ و ۷ توزیع خواهد شد.

بسیاری از مشکلات متروی تهران به کمبود واگن‌ بازمی‌گردد. با توجه به وضعیت اقتصادی و بالا رفتن قیمت ارز، طبیعی است که شرکت مترو تهران نمی‎تواند به سرعت این کمبود خود را جبران کند. اما در این میان شرکت مترو سعی کرده است تمام توجه خود را روی تأمین واگن نگذارد و نواقص دیگر را رفع کند.

برای مثال پایانه آزادگان یکی از همان نیازهای فعلی خط ۳ مترو است. با احداث این پایانه، ضمن ایجاد فضایی برای ارائه سرویس‌های اولیه و تعمیرات ادواری قطارهای شهری، محلی برای پارکینگ واگن‌های خط ۳ مترو تهران ایجاد خواهد شد و این امر علاوه بر افزایش بازدهی خط، به کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳ منجر خواهد شد.

در همین رابطه، علی امام در گفت‌وگو با شهرنوشت در خصوص سرنوشت نهایی پایانه آزادگان عنوان کرد: مراحل پایانی مناقصه‌ انتهای جنوبی پایانه آزادگان (خط ۳) در حال انجام است. در صورت تأمین منابع تا پایان سال ۹۸ فاز اول پایانه آزادگان به بهره برداری خواهد رسید.

امام در پاسخ به این سوال که چرا قطاری به خط ۳ اختصاص نمی‌یابد، بیان کرد: کمبود واگن برای همه خطوط حتی خط ۱ و ۲ وجود دارد. اما اولویت خط‌های تازه افتتاح شده است. درست است که مشکل طولانی بودن زمان حدفاصل‌های دو قطار در خط ۳ به علت پرتردد بودن بسیار مشهود است اما رفع مشکلات آن به تأمین منابع مالی بازمی‌گردد. بخش بسیاری از قطعات قطارها از خارج کشور و بخش دیگر در داخل کشور تأمین می‌شود. درحال حاضر غیر از ۷۰ واگن ترخیص شده از گمرک، قرارداد ۶۳۰ واگنی که وزارت کشور منعقد کرده درحال پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم از وزارت دارایی است. اما به علت نبود بودجه، بانک مرکزی آن را تأیید نکرده است.  

مدیرعامل شرکت ساخت راه آهن شهری و حومه (مترو)  در مورد آخرین وضعیت زیرگذر اتصالی مترو راه آهن به ایستگاه راه آهن، تصریح کرد: مسئولیت زیرگذر ایستگاه – مترو به دو بخش تقسیم می‌شود که یک بخش آن در حوزه اختیارات شرکت مترو تهران و بخش دوم در مسئولیت ایستگاه راه آهن تهران است. وظایف شرکت مترو اعم از نصب پله برقی و جایگیری تجهیزات در اواخر سال ۹۷ به پایان رسید، اما همچنان بخش دیگری که در حوزه ایستگاه راه آهن است تکمیل نشده است.

کد خبر 443214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha