شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
۰ نفر

عاطفه علیان- اصفهان- خبرنگار: شمارش معکوس برگزاری رویدادی بزرگ در نصف جهان آغاز شده است؛ رویدادی که در واپسین روزهای بهار، شهر گنبدهای فیروزه‌ای را میزبان فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی از سراسر گیتی خواهد کرد.

میدان نقش جهان اصفهان

قرار است هر کس دلش در گرو پاک‌ترین و درآمدزاترین صنعت موجود در دنیا است به اصفهان بیاید و در فضای تعاملی هرچه در چنته دارد با دیگری به اشتراک بگذارد. در این نمایشگاه شهرداری و مدیریت شهری هم می‌خواهند با برگزاری مسیر اصفهان در نشست ۲۰۲۰ راه توسعه گردشگری و صنایع دستی و هنر را هموار کنند. در این اوضاع وانفسای اقتصادی همه دست در دست هم داده‌اند تا اصفهان میزبان شایسته‌ای برای رویداد عظیمی شود که دستاوردش می‌تواند چرخه رونق تولید را بگرداند و جانی تازه به رگ‌های شهر ببخشد. اگرچه در تعریف بین‌المللی بودن این نمایشگاه محل مناقشه است و هر کس معیار و تعریف خودش را از بین‌المللی ارائه می‌کند، آنچه بر همگان محرز است برپایی رویدادی است که می‌تواند دستاورد مهمی برای اصفهان به همراه داشته باشد.

  •  حضور نمایندگان ۲۰ کشور

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌های ممتاز برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به همشهری می‌گوید: در چهار روز پایانی بهار، رویدادی با رویکرد نو و توسط تیمی شایسته برگزار می‌شود تا اصفهان بیش از گذشته بتواند در توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی گام بردارد. «فریدون اللهیاری» می‌افزاید: برای اولین بار نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری به صورت توامان و در کنار رویداد ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با استقبال فعالان این صنایع در داخل و خارج از کشور مواجه شود.  

وی از برنامه‌های ویژه و متفاوت در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در روزهای پایانی خرداد خبر می‌دهد و می‌گوید: با رویکردی جدید در نحوه اجرای نمایشگاه، توسعه روزافزون صنعت گردشگری در استان را محقق خواهیم کرد. اصفهان برای یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی خود، میزبان مهمانانی ویژه از جمله نمایندگان بیش از بیست کشور خارجی است که سیزده شهر مهمان، خواهرخوانده‌های اصفهان هستند. همچنین «غدا هیجاوی» رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و دکتر «فریبا نظری» رئیس فدراسیون بین‌المللی توریسم سلامت و دکتر «جمیل احمد قدومی» یکی از اعضای کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا در این نمایشگاه حضور به هم می‌رسانند. از سی سفیر و نماینده مجلس و روسای اتاق‌های بازرگانی استان‌ها برای حضور در نشست‌های تخصصی و نشست نقش اتاق‌ها در توسعه پایدار گردشگری دعوت شده است.

اللهیاری با تاکید بر اهمیت برگزاری رویداد نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان تصریح می‌کند: حضور فعالان این صنعت در ۹ نشست تخصصی و سمینارهای مهم و متنوع بستری در جهت رشد و توسعه صنعت سبز گردشگری و صنایع دستی فراهم می‌کند.  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهار می‌کند: امیدواریم در تقویم گردشگری، برای نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اصفهان زمان مشخصی در نظر گرفته شود و در مکانی با استانداردهای لازم، نمایشگاهی در سطح بین‌المللی برگزار شود. این رویداد زمینه‌ای برای مشارکت سرمایه‌گذاران صنعت سبز گردشگری را فراهم می‌کند و تمام تلاش ما این است که از فرصت نمایشگاه در جهت توسعه و رشد صنایع گردشگری و صنایع دستی بهره‌مند شویم.  

  • ادغام نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در ابعاد جهانی 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز با اشاره به اهمیت یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگویی با همشهری ابراز می‌کند: در سال‌های گذشته با مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نمایشگاه گردشگری در اصفهان برگزار می‌شد. گرچه برگزاری این نمایشگاه فراز و نشیب داشت و چند سالی هم وقفه داشتیم، آنچه یازدهمین دوره نمایشگاه را ممتاز کرده ادغام صنایع گردشگری و صنایع دستی در رویدادی عظیم و در نحوه اجرا است.

«محسن یارمحمدیان» می‌افزاید: تمام سعی ما این است تا در فرصت نمایشگاه در گفتمان‌های سازنده برای فعالان و علاقه‌مندان حوزه گردشگری ظرفیت‌های استان اصفهان را بشناسانیم تا تصمیمات مهمی برای تحقق اهداف توسعه صنعت توریسم اتخاذ شود.وی با اشاره به تخفیف ۵۰ درصدی هتل‌های اصفهان برای مهمانان یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان ابراز می‌کند: در این رویداد، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری بخش خصوصی و شهرداری اصفهان رویداد مهمی را در اصفهان رقم خواهند زد. تمام تلاش و هدف ما به سمت برگزاری رویداد بین‌المللی گردشگری در اصفهان است و امیدواریم دستاورد این نمایشگاه آن‌قدر برجسته باشد که در سال‌های آینده بیش از پیش بتوانیم با استانداردهای بین‌المللی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی را در استان اصفهان برگزار کنیم.

  • ویژگی‌های ممتاز نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان

دبیر کارگروه توسعه گردشگری پایدار و مدیر اجرایی نمایشگاه با اشاره به جنبه‌های بدیع نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان به همشهری می‌گوید: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه دعوت از روزنامه‌نگارهای حرفه‌ای و ارتباط موثر با آنان است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، برای آگاهی‌بخشی حرفه‌ای به مخاطبان هدف و گردشگران جهانی، نشستی تخصصی با دعوت از روزنامه‌نگارهای مطرح کشور و مهمانان ویژه از روزنامه‌نگارهای مطرح جهان در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.

«ستار کیان‌پور» ادامه می‌دهد: نکته مهم دیگری که در هر رویداد، جشنواره و یا نمایشگاه با آن مواجهیم دو بخش عمده اجرایی و ارتباطی است. بخش اول دیدارها و مذاکرات رسمی در دیپلماسی داخلی و بین‌المللی تعریف مشخص و تشریفات خاص خود را دارد و بخش دوم مذاکرات غیررسمی است که قبل و بعد از جلسات مذاکره بین طرفین صورت می‌گیرد.

وی اضافه می‌کند: متخصصان علوم ارتباطات این بخش را بسیار مهم‌تر و حیاتی‌تر از بخش رسمی مذاکرات می‌دانند، زیرا در اغلب مذاکرات دغدغه‌های طرفین در موضوع مذاکره در زمان مذاکرات غیررسمی صورت گرفته است و نتیجه تعاملات و توافقات در جلسات و مذاکرات رسمی مورد بررسی نهایی قرار می‌گیرد و خرسندیم که در نمایشگاه امسال شاهد برگزاری ضیافت‌های شبانه با حضور سه ضلع سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی، طرح‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه گردشگری و صنایع و مدیران و تصمیم‌گیرندگان به عنوان نمایندگان قانون‌گذار خواهیم بود.

مدیر اجرایی نمایشگاه با بیان این‌که در اغلب رویدادهای بزرگ و بین‌المللی نشست‌هایی چه در سطح دولت‌ها و چه در سطح بخش خصوصی در قالب ضیافت‌های شبانه و در محیطی آرام و دور از استرس‌های معمولِ برنامه‌ها برپا می‌شود اظهار می‌کند: نمایشگاه اصفهان نیز به دلیل حضور بیش از ۳۰۰ مهمان از دولتمردان و سرمایه‌گذاران غیرایرانی و حضور ۷۰۰ مهمان ویژه از سرمایه‌گذاران ایرانی در هر چهار شب نمایشگاه، ضیافت‌های شبانه‌ای با تعبیه کارت دعوت ویژه برای ایجاد فضای تعاملی بین سرمایه‌گذاران و صاحبان طرح‌های گردشگری با موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری ترتیب می‌دهد تا با ایجاد فضایی امن در کنار تفریحات شبانه، طرح‌های بزرگ گردشگری و صنایع دستی شناسایی و برای آنان سرمایه لازم تامین شود.

کد خبر 443151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha