همشهری آنلاین: چند روز مانده به سالگرد بمب‌گذاری یک هسته ترور زیرزمینی در مغازه‌ ترک‌تبارها، اعلامیه‌هایی در پاکت‌های سربسته در محله ترک‌نشین شهر پخش شده‌اند که مضمونی تهدید آمیز دارند و با تصویر صلیب شکسته همراهند.

تهديد مسلمانان شهر كلن

به گزارش دویچه‌وله، یکشنبه نهم ژوئن، (۲۳ خرداد) پانزدهمین سالگرد بمب‌گذاری گروه ناسیونال سوسیالیست‌های زیرزمینی (NSU) در شهر کلن آلمان با ده‌ها زخمی است. این گروه سه نفری طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶، یک پلیس آلمانی و ۹ مغازه‌دار ترک و یونانی را به قتل رساند. هدف این قتل‌ها، رعب‌آفرینی در میان مهاجران بود.

"خیابان کویپ" (Keupstraße) که هدف بمب‌گذاری این هسته در شهر کلن  بود، محله‌ای ترکن‌شین است. این خیابان در سال‌روز حمله، صحنه تظاهراتی علیه نژاد پرستی و بیگانه‌ستیزی است. حالا و  تنها چند روز مانده به سالگرد، اعلامیه‌هایی کاغذی در محله پخش شده‌اند: «دست اندازی شما به کشور ما شکست می‌خورد.»

 افراد ناشناس نوشته‌ را  در پاکت‌های تمبر نخورده، به صندوق‌های پستی خانه‌ها انداخته‌اند. در تصاویری که شبکه رادیو تلویزیونی غرب آلمان (WDR) از این اعلان‌ها منتشر کرده می‌توان مضمون پیام را دید: «ای مسلمانان آلمان! دست اندازی شما به کشور ما شکست می‌خورد. ملت آلمان به پا خواهد خاست و بیش از پیش پی خواهد برد که شما دشمن مایید و از ما بیزارید.»

روی پاکت‌هایی که در صندوق‌ها انداخته‌اند، آدرس فرستنده چنین نوشته شده است: «واحد سلاح اتمی آلمان"

ظاهرا این نام‌گذاری به نشانه ارتباط با گروه راست افراطی هم‌نام در ایالات متحده است.

پلیس هم اینک در حال بررسی اطلاعیه‌هاست. این پیام علاوه بر ترویج خشونت و نفرت، تصویر صلیب شکسته نیز دارد. پلیس می‌گوید برگه‌ها بین ۲۹ مه تا ۳ ژوئن پخش شده‌اند. اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی موضوع را عمومی کرد و بر سر زبان‌ها انداخت.

پلیس می‌گوید تا کنون شواهد یک تهدید مشخص در این زمینه را نیافته ولی مراسم سالگرد بمب‌گذاری در "خیابان کویپ" شهر کلن  مانند همیشه با حضور ماموران انجام خواهد شد.

گروه موسوم به NSU مسئول قتل ده نفر و برنامه‌ریزی برای قتل ده‌ها نفر دیگر شناخته شده است. در  نهم ژوئن سال ۲۰۰۴، بمب‌گذاری این گروه سه نفری، مغازه‌ها و اغذیه فروشی‌های متعلق به ترک‌ها در "خیابان کویپ" موجب جراحت ۲۲ نفر شد.

اووه موندلوز و اووده بونهاردت، دو عضو مرد این گروه در جریان درگیری با پلیس در سال ۲۰۱۱ کشته شدند. بئاته چه‌په، زن همدست  این گروه در سال ۲۰۱۸ پس از چند سال بازپرسی و تحقیق، به حبس ابد محکوم شد.

کد خبر 443110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha