فاطمه نصیری ‌ها-خبرنگار: به قول خودش علاقه زیادی به درس و مدرسه نداشت و هر روز با گریه راهی مدرسه می‌شد اما با خوشحالی باز می‌گشت.

ریاضی

هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این کودک مدرسه‌گریز، روزی به درس ریاضی علاقه‌مند شود و مهارت خاصی در حل مسائل ریاضی پیدا کند. «امیر کوهستانی» راه‌اندازی کانون «مطالعه» را در سرای محله «وصال شیرازی» زکات علم و دانشش می‌داند و براین‌باور است اگر بستری فراهم شود نه تنها دانش‌آموزان بلکه همه مردم به مطالعه و کتاب خواندن علاقه‌مند می‌شوند. 

در آغاز، کانون عضو زیادی نداشت و دانش‌آموزان می‌آمدند تا درس ریاضی‌شان تقویت و به قول خودشان بهتر شود و بتوانند نمره قبولی بگیرند اما به مرور زمان تعداد اعضا زیاد شد تا جایی که نام کانون مطالعه به کانون «علمی و فرهنگی» تغییر کرد و چون کوهستانی علاقه خاصی به ریاضی به‌ویژه شکل «ذوزنقه» داشت با عنوان کانون علمی و فرهنگی ذوزنقه آن را ثبت کرد. کوهستانی می‌گوید: «در آغاز در یک اتاق که مدیریت سرای محله وصال شیرازی در اختیارمان قرار داده بود، دور هم جمع می‌شدیم و درس‌ها را مرور می‌کردیم. کم‌کم تعداد اعضای کانون زیاد شد. از فرصت پیش آمده استفاده کردم و فعالیت‌های کانون را توسعه دادم. هر روز که می‌گذشت اعضای کانون به موضوع‌هایی که در کلاس مطرح می‌شد، علاقه مندتر می‌شدند و همین اشتیاق آنها مرا به وجد می‌آورد تا بیش از پیش سر کلاس‌ها حاضر شوم و آنچه دانش‌آموزان نیاز دارند، تدریس کنم.» 

تدریس اگر توأم با عشق و علاقه باشد، موجب یادگیری بهتر می‌شود. این شعار کوهستانی است: «کمک کردن به دیگران از سفارشات دین اسلام است. این کمک می‌تواند نقدی و غیرنقدی یا حتی با دانش و تخصص باشد. روش خاص تدریس ریاضی موجب شده خیلی از دانش‌آموزان که علاقه‌ای به این درس نداشتند، به آن علاقه‌مند شوند. امروز در کانون شاگردانی هستند که می‌توانند آموخته‌هایشان را به سایر دانش‌آموزان منتقل کنند و این تسلسل اتفاق‌های خوبی را در جامعه رقم می‌زند.» عضویت در این کانون برای عموم آزاد است. 

کد خبر 443080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha