همشهری آنلاین: کارشناسان سلامت معتقدند که هله‌هوله‌خوری و مصرف خوراکی‌های مضر عامل بروز آلرژی‌های غذایی در کودکان است.

هله هوله خوري، عامل آلرژي غذايي در كودكان

به گزارش ایسنا، متخصصان بر این باورند که مصرف تنقلات و خوراکی‌های فاقد ارزش غذایی می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم در افزایش احتمال ابتلا به آلرژی‌های غذایی در کودکان باشد.

کارشناسان سلامت با بیان اینکه میزان ابتلا به آلرژی‌های غذایی در کشورهای غربی از جمله انگلیس رو به افزایش است، اظهار داشتند: ترکیباتی موسوم به محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGE) نقش اصلی در شیوع این بیماری بازی می‌کنند.

ترکیبات محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته به طور طبیعی در بدن تولید می‌شوند اما به میزان زیادی در برخی مواد غذایی فرآوری شده و منابع غذایی دیگر از قبیل گوشت پخته شده وجود دارند. این ترکیبات زمانی شکل می‌گیرند که قند به پروتئین‌ها یا لیپیدها واکنش نشان می‌دهد.

پیش از این متخصصان در بررسی‌های خود مشاهده کرده بودند وجود سطح بالایی از این ترکیب در بدن می‌تواند با بیماری‌های متعددی از جمله دیابت و آرتریت روماتوئید مرتبط باشد.

اکنون گروهی از متخصصان ایتالیایی بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند: در بدن کودکان مبتلا به آلرژی‌های غذایی نسبت به کودکان سالم میزان بیشتری از ترکیبات محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته وجود دارد. همچنین، کودکانی که در بدنشان میزان بیشتری از این ترکیب وجود دارد بیشتر از خوراکی‌های حاوی چنین موادی مصرف می‌کنند.

به گزارش روزنامه گاردین، به گفته متخصصان این کودکان میزان زیادی تنقلات، همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و مواد غذایی سرشار از ترکیبات محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته مصرف می‌کنند.

کد خبر 443052
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha