نیک جیمز پس از ۲۱سال عهده‌دار بودن سردبیری مجله مشهور فیلم سایت‌اندساوند از این سمت کناره‌گیری کرد.

آخرين شماره مجله

نیک جیمز از سال۱۹۹۷ سردبیر ماهنامه سایت ‌اند ساوند بوده است. به گزارش سایت مؤسسه فیلم بریتانیا، این مجله از سال۱۹۳۲ منتشر می‌شود. سایت‌اندساوند بعد از کایه‌دوسینما مهم‌ترین و معتبرترین ماهنامه سینمایی اروپاست. عمده شهرت این مجله که به‌صورت ماهنامه انتشار می‌یابد به‌دلیل نظرسنجی است که سایت‌اندساوند هر ۱۰سال یک‌بار برای انتخاب ۱۰فیلم تاریخ برگزار می‌کند. این نظرسنجی در سال۱۹۵۲ برای نخستین‌بار برگزار شد.

نیک  جیمز
نیک جیمز

شهرت این ماهنامه فیلم سبب شهرت و معروفیت هر فردی که به‌عنوان سردبیر در رأس آن قرار می‌گیرد نیز می‌شود. که البته نیک جیمز سردبیر سابق سایت‌اندساوند خود چنان فرد شناخته‌شده‌ای است که نیازی به معرفی برای مخاطبان پروپاقرص سینما ندارد. نیک جیمز پیش از عهده‌دار شدن سردبیری سایت‌اندساوند، با روزنامه‌های گاردین، آبسرور، ایندپندنت، یو اس وگ، نشریه نقد کتاب لندن و نقد ادبی همکاری کرده و مطالب زیادی با موضوع نقاد فیلم و نقد ادبی نگاشته است. در این مطلب به بخش‌هایی از نامه خداحافظی نیک جیمز با مخاطبان و خوانندگان ماهنامه سایت‌اندساوند می‌پردازیم.

نیک جیمر نامه خود را چنین آغاز کرده است: مخاطبان عزیز. تنها چند هفته از حضور من در جشنواره کن۲۰۱۹ نمی‌گذرد؛ جشنواره‌ای که به باور من یکی از قوی‌ترین سال‌های خود را سپری کرد. آخرین نسخه چاپی ماهنامه ما در چند روز آینده در اختیار خوانندگان و مشترکان سایت‌اندساوند قرار خواهد گرفت و حاوی مطالب، نقدها، تحلیل‌ها و خبرها و گزارش‌های ما از جذاب‌ترین فیلم‌هایی که در کن۲۰۱۹ دیده‌ایم، خواهد بود. با این حال باید خبر مهمی درباره آینده سایت‌اندساوند در اختیارتان بگذارم. با وجود اینکه از اعلام این خبر احساس ناراحتی به من دست می‌دهد، اما ناگزیرم آن را با شما در میان بگذارم.

نیک جیمز در ادامه نوشته است: پس از ۲۳سال کار در سایت‌اندساوند و تلاش برای نگارش بهترین مطالب درباره فیلم و تلویزیون برای مخاطبان این مجله، در حالی تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود به‌عنوان سردبیر مجله سایت‌اندساوند گرفته‌ام که همواره کار در مجله سایت‌اندساوند را بزرگ‌ترین کار دنیا توصیف کرده بودم. این تصمیم شخصی من است، در واقع این تصمیم را برای پیگیری اهداف بلندپروازانه‌تر خود به‌عنوان یک نویسنده اتخاذ کرده‌ام.

اما در عین حال شخصا از این اتفاق بسیار ناراحت هستم، چراکه برای من افتخار بزرگی بود که توانسته‌ام این مجله را به‌مدت طولانی در در دو فرمت چاپی و آنلاین برای برخورداری شما از بهترین‌ها در حوزه سینما و تلویزیون انتشار دهم. از شما هم مشترکان همیشگی و هم خوانندگانی که برخی اوقات مجله ما را می‌خریدید و به سایت ما سر می‌زدید بابت آنکه قدردان کارهای ما بودید تشکر می‌کنم. به‌ویژه قدردان نامه‌های شما هستم که در آن به دقت به قضاوت درباره کار ما در این مجله می‌پرداختید. من همچنین همیشه این احساس را داشته‌ام که شما به تیم سایت‌اندساوند در زمینه جلب توجه شما به مهم‌ترین و جذاب‌ترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی اعتماد داشته‌اید.

کد خبر 443008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha