همشهری آنلاین: سازمان هوافضای آمریکا (ناسا) از سال ۲۰۲۰ به گردشگران اجازه دیدار از ایستگاه فضایی بین‌المللی را خواهد داد.

ISS

به گزارش بی‌بی‌سی ناسا اعلام کرد این ایستگاه در حال گردش در مدار کره زمین برای گردشگری و سایر مقاصد تجاری گشوده خواهد شد.

رابین گیتنس، معاون رئیس ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در این باره گفت هر سال دو ماموریت فضایی خصوصی کوتاه‌مدت در این ایستگاه انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام ناسا فضانوردان خصوصی امکان ماندن تا حداکثر ۳۰ روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند داشت. این گردشگران با یک سفینه فضایی آمریکایی به ایستگاه فرستاده خواهند شد.

ظاهرا یک شرکت تجاری خصوصی مسئولیت تعیین ترکیب خدمه این سفرها و بررسی گردشگران از لحاظ ضروریات پزشکی و تعلیمی را به عهده خواهد گرفت.

ناسا تا پیش از این از هر گونه استفاده تجاری از ایستگاه فضایی بین‌المللی و شرکت فضانوردان در پژوهش‌های انتفاعی منع شده بود.

این تصمیم جدید بخشی از  مسیر اجرای برنامه خصوصی‌سازی کامل ایستگاه فضایی بین‌المللی  است، چرا که قانون بودجه سال پیش دولت ترامپ خواستار قطع اعتبارات دولتی برای این ایستگاه تا سال ۲۰۲۵ شده بود.

کد خبر 443007

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha